کد خبر: ۳۵۷۰۲۵
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
0
صبح امروز اسامی وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای صدارت وزارت‌خانه‌های اقتصادی اعلام شد. اولین پیام‌ها از معرفی تیم اقتصادی دولت رئیسی چیست؟
۷ سیگنال مهم اقتصادی پس از معرفی کابینه
به گزارش پول نیوز، ترکیب تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی اعلام شد. جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت، محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی، سعید محمد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید جواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و علی صالح آبادی به عنوان ریاست بانک مرکزی معرفی شده‌اند.

اما معنای این تیم چیست؟ 

 

١- سکان اقتصادی در دست محمد مخبر است نه فرهاد رهبر.
٢- احتمال افزایش سهم نهادهای عمومی غیردولتی.
٣- احتمال کاهش سهم بخش خصوصی.
۴- اصرار بیشتر بر خودکفایی.
۵- جلوگیری بیشتر از واردات.
۶- کنترل بیشتر قیمت‌ها.
۷- حمایت اسمی از بورس.
و در نهایت خیلی خلاصه: فریز شدن اقتصاد ایران .

با این تیم اقتصادی، اگر قبلا یک نهاد عمومی برای توزیع پوشک بچه هم سامانه راه می‌انداخت اکنون خیلی بیشتر از آن به دنبال سهم خواهد بود. مردم هم در دوره کوتاهی احتمالا یک آرامش دستوری در اقتصاد را می‌بینند و بعد، مجددا فشارهای ناشی از تثبیت به سراغ زندگی آنها خواهد آمد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: