April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۷۰۲۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
0
امروز روز خبرنگار است. ۱۷ مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی در مزار شریف به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است.
خبرنگار بودن بعد از کار کردن در معدن، سخت‌ترین شغل دنیاست
به گزارش پول نیوز، امروز روز خبرنگار است. ۱۷ مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی در مزار شریف به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است. تمام اهالی رسانه‌های ایران روز خبرنگار را جشن می‌گیرند. همچنین تمام مسئولان لشکری و کشوری به مناسبت روز خبرنگار به اهالی رسانه تبریک می‌گویند. روز خبرنگار روزی است برای گرامیداشت تمام زحماتی که خبرنگاران در طول دوران شغلی خود با آن مواجه می‌شوند.
 
گفته اند که خبرنگار بودن بعد از کار کردن در معدن، سخت‌ترین شغل دنیاست. حضور در تمام بحران ها، جنگ‌ها و حوادث، استرس فراوان کار خبری، زمان کاری بسیار بالا و فرسودگی ذهنی از جمله مهمترین عواملی است که به سختی‌های کار خبرنگاری دامن زده است.

البته باید توجه داشت خبرنگاری زمانی ارزشمند است که یک خبرنگار صرفا قلم به دست نگیرد و «واو به واو» صحبت‌های مسئولان را پیاده کند. ارزش خبرنگاری به مطالبه گری و استقلال کاری است. ارزش خبرنگارانی به آن است که تمام خبر‌ها بدون پرده پوشی و با شفافیت کامل از مردم پنهان نشود، البته به شرط آن که هیچ خبری از جلوی چشم یک خبرنگار دور نماند.

به گذشته برگردیم، البته نه گذشته‌های دور، همین ده، بیست سال پیش که رسانه‌ها تنها خبررسان‌های کشور‌ها بودند و باید چهارچشمی حواسشان به همه چیز می‌بود تا مبادا حقی ناحق شود، تا مبادا خبری باشد و گفته نشود، تا مبادا جامعه به اطلاع رسانی احتیاج داشته باشد و خبرنگاران از اطلاع رسانی در آن زمینه جا بمانند. تا مبادا اتفاقی افتاده باشد و برخی افراد بخواهند به واسطه مصالح گوناگون آن را از چشم مردم بپوشانند. در آن سال‌ها خبرنگاران وظیفه داشتند که حواسشان به همه چیز باشد تا مردم از آگاهی جانمانند.

حالا به زمان حال بازگردیم، یعنی دورانی که شبکه‌های اجتماعی در میان آحاد جامعه گسترش پیدا کرده است و البته گوشی‌های هوشمند در اختیار همه مردم قرار دارد و شهروندخبرنگار‌ها در بسیاری از موارد حتی جلوتر از خبرنگاران هستند و زودتر از آنها، خبر‌ها را پوشش می‌دهند؛ بنابراین اکنون دیگر ما خبرنگاران تنها سربازان جبهه اطلاع رسانی نیستیم و امروز «شما» هم در کنار ما هستید. منظور از شما هم یعنی تمام مردم که این روز‌ها به بازوی کمکی رسانه‌ها تبدیل شده اند و در تمام خبر‌ها و در تمام حوادث در کنار «ما» خبرنگاران ایستاده اند؛ بنابراین امروز که روز خبرنگار است، فقط روز ما نیست، بلکه روز شما مردم هم هست، شما شهروندخبرنگارانی که نه تنها به ما سوژه خبری می‌دهید، بلکه حتی در بسیاری از موارد زودتر از ما خبر می‌فرستید و کاری می‌کنید که ما مجبور باشیم برای پیگیری مطالبات شما، یقه مسئولان را بگیریم؛ بنابراین امروز نه تنها باید از خبرنگاران قدردانی کرد، بلکه باید به تمام مردم عزیز هم تبریک گفت.

شبکه‌های اجتماعی، جهان این روز‌های ما را به دنیای ارتباطات تبدیل کرده اند و در کشور ایران نیز که مسائل اجتماعی و سیاسی همواره دغدغه‌ای مهم برای اهالی آن بوده اند، مردم آن قدر آگاه هستند که بدانند همگی خواه ناخواه نقش «شهروندخبرنگار» را داشته باشند؛ بنابراین امروز روز ۸۳ میلیون خبرنگار است و ما هم این روز را به نوبه خودمان به تمام خبرنگاران و شهروندخبرنگاران تبریک می‌گوییم.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: