کد خبر: ۳۵۷۰۵۵
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
0
از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان از کشاورزان کشور خریداری شده است.

تا کنون 22 هزار میلیارد تومان از کشاورزان گندم خریدار شده است

 

به گزارش پول نیوز، با واریز ۱.۷۵۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران کشور، مطالبات کشاورزانی که تا تاریخ ۱۱ مردادماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند به طور کامل پرداخت شد.

از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان از کشاورزان کشور خریداری شده است و همه مطالبات کشاورزان گندمکاری که تا ۱۱ مرداد ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، به حساب آنان واریز شد.

همچنین تاکنون نیمی از گندم کشور از کشاورزان استان‌های خوزستان، فارس و گلستان خریداری شده است که استان خوزستان با یک میلیون و ۸۳ هزار تن، استان فارس با ۵۰۶ هزار تن و گلستان ۴۴۹ هزار تن گندم بیشترین سهم از خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

همزمان با خرید تضمینی گندم، مقدار ۱۲۶ هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش ۱.۳ هزار میلیارد تومان از کلزاکاران کشور خریداری و تمامی مطالبات این محصول نیز واریز شده است و ۱.۵ تن دانه روغنی گلرنگ نیز در استان کرمان خریداری شده است.

یشتر در اطلاعیه ای اعلام شده بود که خرید تضمینی گندم در حال حاضر در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد در جریان است.
ب

در سال جاری هر کیلوگرم گندم با قیمت چهار هزار تومان به اضافه یک هزار تومان جایزه تحویل (در مجموع پنج هزار تومان) خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

طی سال‌های اخیر به دلیل خودکفایی در تولید گندم و خرید از کشاورزان داخلی، ورود این محصول به کشور ممنوع بوده و به غیر از تکمیل ذخایر کشور در برخی مواقع توسط شرکت بازرگانی دولتی، مجوزی برای واردات گندم برای بخش خصوصی صادر نشده است.

همچنین با وجود ادامه تحریم‌ها علیه ایران، دولت برای خودکفایی در تولید محصول استراتژیک گندم و وابستگی نداشتن به کشورهای بیگانه، موفق عمل کرده و برای رضایت تولیدکنندگان تلاش می کند تا با ایجاد درآمدزایی و انگیزه، تولید بالا و مستمر این محصول استراتژیک را ادامه دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: