April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۷۰۹۹
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
0
حماس از عربستان سعودی خواست شهروندان فلسطینی و اردنی را که به دلیل حمایت از آرمان کشور و ملت خود زندانی کرده است، فورا آزاد کند.
واکنش حماس به صدور احکام ظالمانه علیه فلسطینی‌ها و اردنی‌ها در عربستان
 

به گزارش پول نیوز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که از صدور احکام دستگاه قضایی عربستان سعودی علیه برادران فلسطینی و اردنی بازداشتی در این کشور شوکه شده است.

به گزارش العهد، در بیانیه حماس آمده است: صبح امروز از احکام صادر شده توسط دستگاه قضایی عربستان سعودی در حق شماری زیادی از برادران فلسطینی و اردنی مقیم این کشور شوکه شدیم؛ زیرا آن‌ها کاری را که مستوجب محاکمه و مجازات ظالمانه و غیرقابل توجیه باشد، مرتکب نشدند.

حماس تاکید کرد: همه کار برادران فلسطینی و اردنی این بوده که آرمان فلسطین و ملت فلسطین را یاری رساندند، بدون اینکه به عربستان و مردم آن آسیبی بزنند.

در این بیانیه آمده است: در عین حال که از صدور احکام برائت برای برخی از این برادرانمان استقبال می‌کنیم، احکام ظالمانه و ناعادلانه علیه اکثریت آن‌ها را هم تقبیح می‌کنیم و از رهبران عربستان می‌خواهیم به سرعت آن‌ها را که از دو سال و اندی پیش در بازداشت نگاه داشته است، آزاد کرده و به درد و رنج آن‌ها و خانواده‌هایشان پایان دهد.

«خضر المشایخ» رئیس کمیته بازداشت‌شدگان اردنی در عربستان سعودی روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری شهاب گفت که دادگاه ریاض امروز در حق ۶۹ بازداشتی فلسطینی و اردنی حکم صادر کرده که بیشترین آن ۲۲ سال زندان و کمترین آن، ۶ ماه است و به تنها یک نفر از اعضای خانواده هر یک از بازداشت‌شدگان اجازه حضور در جلسه محاکمه را داده است.

منابع آگاه از خانواده‌های بازداشت‌شدگان فلسطینی در گفتگو با خبرگزاری شهاب تصریح کردند که محاکمه همچنان ادامه دارد و تاکنون، محمد العابد به ۲۲ سال، محمد البنا به ۲۰ سال، جمال الداهودی به ۱۵ سال، ایمن صلاح به ۱۹ سال، محمود ابوالرب به ۱۸ سال و موسی ابوحسین به ۴ سال زندان محکوم شده‌اند.

دیروز (شنبه، ۷ آگوست)، رئیس کمیته پیگیری امور بازداشت‌شدگان اردنی در عربستان خبر داد که امروز قرار است حکم بازداشتی‌های فلسطینی و اردنی که تعداد آن‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ نفر است، صادر شود و تمامی این بازداشت‌شدگان از زندان‌های مختلف به دادگاه خواهند آمد که از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی تشکیل خواهد شد.

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.

سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بازداشت این افراد را محکوم و اعلام کردند که محاکمه این افراد ناعادلانه و بدون هیچ گونه اتهام و دلیل قانونی بوده است.

این بازداشت‌شدگان در طول چند ماه گذشته در شرایط نامناسب زندانی بوده و در معرض اهانت و شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

در ۲۱ ژوئن گذشته که قرار بود حکم این بازداشتی‌ها اعلام شود، دستگاه قضایی سعودی، این امر را به سوم اکتبر آتی، موکول کرد. پیش‌تر نیز قرار بود حکم این افراد در فوریه ۲۰۲۱ اعلام شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: