April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
دبیر انجمن انبوه ‌سازان مسکن و ساختمان استان قم در گفت ‌و ‌گو با «پول نیوز»:
کد خبر: ۳۵۷۲۴۱
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
دبیر انجمن انبوه ‌سازان مسکن و ساختمان استان قم تاکید کرد: وعده ساخت سالانه 1 میلیون واحد مسکونی در سال بسیار اغراق آمیز، غیرواقعی، غیرممکن و محال است.

ساخت سالانه یک میلیون مسکن اغراق آمیز و محال است

 

محمدعلی ربانی در گفتگو با پول نیوز با بیان این مطلب افزود: دولت سیزدهم اگر به جای ساخت این تعداد واحد مسکونی، بر ساخت سالانه ۲۵۰ هزار واحد تمرکز کند و در طول چهار سال یک میلیون واحد مسکن بسازد، هم واقعی است، هم تا حدودی امکانپذیر است و تاحدودی با واقعیت‌های پولی و ملی کشور مطابقت دارد.
وی با بیان اینکه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور خارج از واقعیت‌های موجود اقتصاد و شرایط فعلی ایران است، اظهار داشت: در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری دولت احمدی نژاد، تعهد دولت در چهار ساله اول یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی بود و از سال ۹۰ به بعد یک میلیون واحد دیگر به آن اضافه شد که درمجموع به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید.
ربانی ادامه داد: در طول ۱۶ سالی که از ریاست جمهوری احمدی نژاد تا پایان دولت روحانی می‌گذرد، ما جمعا توانسته ایم دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر بسازیم که هنوز ۱۰۰ هزار واحد از آن ساخته نشده و نیمه کاره باقی مانده است. درواقع هنوز دولت به تعهد دومیلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خود عمل نکرده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال به این معناست که با توجه به ظرفیت موجود در کشور از لحاظ متریال، تسهیلات بانکی و امکان اجرایی پیمانکاران و انبوه سازان ما در کشور، اگر این ظرفیت را در نظر نگیریم و تنها به وعده اکتفا کنیم، اجرایی نخواهد شد.
رئیس کمیسیون حقوقی انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران یادآور شد: بنابراین باید این تصور را از ذهن همه ایرانی‌ها پاک کنیم که می‌توانیم در عرض ۴ ساله اول دولت رییسی هر ساله یک میلیون واحد مسکن بسازیم. چون امکانپذیر نیست و محال است.
این سازنده مسکن در ادامه عنوان کرد: مسئله دوم این است که در طول یک سال و نیم گذشته که صحبت از طرح اقدام ملی مسکن شده است، ما نتوانسته ایم از لحاظ جذب متقاضیانی که مورد هدف قرار داده بودیم، موفق عمل کنیم و متقاضیان باید آورده اولیه زیادی را پرداخت می‌کردند و هنوز معلوم نیست که قیمت نهایی و تمام شده آن‌ها چقدر خواهند بود؛ لذا مردم از این طرح استقبال نکردند.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان قم با تاکید بر اینکه باید طرح‌های صحیحی در زمینه ساخت مسکن ایجاد شود، درخصوص طرح پیشنهادی انبوه سازان برای تولید مسکن بیان کرد: طرح و برنامه ما این است که با ارزانترین قیمت ممکن بتوانیم مسکن تولید کنیم و با حمایت دولت به مردم تحویل دهیم.
وی افزود: البته حمایت نه به این معنا که دولت ورود کند، ما صرفا به حمایت‌های مربوط به قانون و مقررات و آیین نامه نیاز داریم. دولت در مسکن مهر به عنوان متولی وارد شد، در حالی که نباید این تولی گری می‌کرد. بلکه باید انبوه ساز را متولی می‌کرد و فقط بر تولید مسکن مهر نظارت می‌کرد که متاسفانه این گونه نبود.
این انبوه ساز بیان کرد: ما درمجموع صاحب این طرح و برنامه در طرح اقدام ملی مسکن هستیم که با مشاعات و... حداقل به قیمت متری ۷ میلیون تومان بنای مفید برای مشتری تمام می‌شود، بسازیم که دهک‌های یک و دو و سه توان پرداخت چنین مبلغی را نخواهند داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: