کد خبر: ۳۵۷۵۵۳
0
ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۴۸ واحد بسته شد.

دلار مقابل یورو و پوند عقب نشینی کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی با اشاره به شیوع کرونا در جهان نوشت: ویروس کرونا تقریبا به مدت ۱.۵ سال جلوی حرکت رو به جلوی ماشین اقتصاد را گرفت اما اکنون با وجود آنکه کووید-۱۹ به طور کامل ریشه کن نشده، روند احیای اقتصادی آغاز شده است. انتظار می رود تا پایان امسال هم اقتصاد آمریکا و هم اقتصاد اروپا از رکود کرونایی خارج شوند. همچنین چین و ترکیه تنها کشورهایی بوده اند که در سال ۲۰۲۰ به سطح پیش از آغاز همه گیری بازگشته اند.

ارزش دلار در ماه آگوست به بالاترین سطح خود از نوامبر سال گذشته رسید. به گفته تحلیلگران، دلار در کوتاه مدت موقعیت خوبی برابر رقبایش خواهد داشت. با این حال هم به دلیل فعالیت نوسان گیران و هم به دلیل احتمال کاهش رشد اقتصادی آمریکا، ارزش دلار تاکنون موفق نشده در یک مسیر صعودی پیوسته قرار گیرد و ریزش های روزانه بالایی را به ثبت رسانده است. انتظار می رود در مواجهه با سویه جدید کرونا، آمریکا به زودی تزریق دوز سوم واکسن را آغاز کند.

شفالی ساچدوف - استراتژیست ارشد ارزی در بانک بی ان پی - گفت: چشم همه فعالان بازار ارز به آمار بازار کار و نرخ تورم است تا مسیر آینده رشد اقتصادی و نرخ بهره تعیین شود. به صورت کلی می توان گفت که احساس بازار به چشم انداز بلندمدت بسیار بهتر از ماه های ابتدایی سال است اما این بدان معنا نیست که رویکرد احتیاطی معامله گران به کلی از بین رفته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۴۸ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۵ درصد بالا رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۰۹.۶۶۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۷۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: