April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۷۶۴۱
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی نفت، نیرو، راه و شهرسازی ، اقتصاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسات این کمیسیون خبر داد.

وزرای پیشنهادی راه، نفت، ارتباطات، اقتصاد و نیرو در کمیسیون بهداشت حضور یافتند

به گزارش پول نیوز، زهرا شیخی در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این جلسه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و آقای زارع پور ضمن ارائه توضیحاتی درباره برنامه هایش به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

به گفته وی، اعضای کمیسیون به طرح موضوعاتی همچون اقتصاد دیجیتال، ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه پارک‌های علم و فناوری، رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش شبکه اینترنت، سامانه شاد، امنیت فضای مجازی، گسترش دولت الکترونیک، ایجاد ارتباط بهتر این وزارت خانه با بانک مرکزی، سازمان برنامه و وزارتخانه‌های اقتصاد، بهداشت و آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پرداختند و تاکید کردند که باید مشکل اینترنت در نقاط کور مخابراتی برای اجرای نظام ارجاع رفع شود که این مهم پیش بینی پهنای باند وسیع احتیاج دارد.

شیخی گفت که وزیر پیشنهادی ارتباطات مواردی همچون توجه به دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی و اقتصاد دیجیتال را جزو اولویت ها و برنامه هایش برشمرد .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نشست این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله بورس، گمرک، مالیات، وضعیت اقتصادی، بیمه و موارد دیگر ارائه کرد. نمایندگان نیز از وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم و گرانی‌ها ابراز نگرانی کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، ساماندهی وضیت اقتصادی و گرانی‌ها شدند.

به گفته وی، اعضای کمیسیون بهداشت در نشست با وزیر پیشنهادی اقتصاد بر ضرورت رفع مشکلات زیرساختی گمرک و حل این مشکل تاکید داشتند چون رسوب کالا در گمرکات صدمات اقتصادی جبران ناپذیری را به بخش خصوصی، مردم و اقتصاد کشور وارد کرده است. آقای خاندوری نیز اولویت‌هایی از جمله ایجاد ثبات اقتصادی کلان، افزایش رشد اقتصادی و اشتغال با تمرکز بر رفع موانع کسب و کار، کاهش هزینه تولید و مبادله و اتکاء بر پیشران‌های اقتصاد را عنوان کرد.

شیخی اصلاح نظام مالیاتی را از محورهای اساسی برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد جهت تحول اقتصادی در کشور بیان کرد و افزود: وزیر پیشنهادی اقتصادی تاکید داشت که ثبات بودجه و تأمین کالاها و خدماتی که دولت در اختیار جامعه قرار می دهد و همچنین کنترل تورم در گرو تأمین درآمدهای مطمئن و پایدار برای دولت است. علاوه بر این برنامه‌هایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی گسترده، تمکین مالیاتی، جداسازی بودجه از درآمدهای نفتی و افزایش پایدار درآمدهای عمومی ارائه کرد.

همچنین سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان به حضور وزرای پیشنهادی نیرو، راه و شهرسازی و نفت در جلسه عصر دیروز کمیسیون نیز اشاره کرد و افزود: نمایندگان در نشست با محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو دغدغه هایشان را نسبت به بحران کم‌ آبی و وضعیت قطعی آب و برق بیان کرده و بر ضرورت رعایت حقابه‌های شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست تاکید داشتند.

وی‌ افزود: در جلسه با وزیر پیشنهادی نفت نیر توجه جدی به بومی‌سازی امکانات و تجهیزات صنعت نفت، تکریم منابع انسانی و بهره‌گیری از توان نیروهای متعهد و متخصص مطرح شد که وزیر پیشنهادی نفت توسعه بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، جلوگیری از خام فروشی، اصلاح الگوی مصرف و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از جمله برنامه های خود بیان کرد.


شیخی ادامه داد: در نشست با قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز، ارائه برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر و بهسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری تاکید شد و وزیر راه قول داد که در صورت رای اعتماد این موارد را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: