کد خبر: ۳۵۷۷۴۱
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
0
صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی افزایش یافت و به ۵.۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته است.
افزایش صادرات نفت خام عربستان به بالاترین رقم طی۵ ماه گذشته
به گزارش پول نیوز، صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن تا حدود ۶ میلیون بشکه در روز بالا رفت که بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته را نشان می‌داد. افزایش صادرات عربستان در شرایطی صورت گرفته که کل ائتلاف اوپک پلاس در بحبوحه بهبود تقاضای جهانی برای نفت، تولید خود را افزایش می‌دهد.

طبق اطلاعات سازمان مشترک آمار عربستان (جودی)، صادرات نفت خام این کشور در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی افزایش یافته و به ۵.۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این رقم بالاترین میزان صادرات عربستان را از ابتدای سال جاری میلادی نشان می‌دهد. عربستان در ماه مه ۲۰۲۱، ۵.۶۴۹ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده بود.

عربستان آخرین بار در ژانویه سال جاری میلادی بیشتر از ۶ میلیون بشکه در روز صادرات داشت. صادرات این کشور در اولین ماه ۲۰۲۱ به ۶.۵۸۲ میلیون بشکه در روز می‌رسید.

ولی عربستان در همین ماه با تصمیم کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز بازار را شوکه کرد. این در حالی بود که ائتلاف اوپک پلاس کمی تولید خود را به خاطر افزایش تولید روسیه و قزاقستان بالا برده بود.

عربستان در اجلاس اوایل ماه مارس با اعلام ادامه کاهش تولید داوطلبانه خود، باز هم بازار را متعجب کرد. ائتلاف اوپک پلاس در این اجلاس تصمیم به عدم افزایش تولید گرفت البته به جز ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید روسیه و قزاقستان.

اما این ائتلاف از ابتدای ماه جاری میلادی ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود می‌افزاید.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به کند شدن رشد تقاضا برای نفت در بسیاری از اقتصاد‌های بزرگ از جمله چین، به خاطر گسترش ویروس کرونای دلتا، اوپک پلاس باید سرعت افزایش تولید خود را طی چند ماه آینده تنظیم کند. اجلاس بعدی این ائتلاف در اول سپتامبر برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: