کد خبر: ۳۵۷۸۲۸
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
0
میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در این روز‌ها خبر‌هایی مبنی بر تایید حجت‌الاسلام خطیب از سوی رهبری مطرح شد. چرا برخی افراد و گروه‌ها سواستفاده می‌کنند و با نسبت دادن نظرات خود به حضرت آقا می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند؟
برخی نظرات خود را به رهبری نسبت می‌دهند
به گزارش پول نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات با طرح این سوال که آیا رهبری از بین گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت اطلاعات جناب آقای خطیب را برگزیدند؟ گفت: مجلس انقلابی مطیع فرامین رهبری است. اگر معظم له کسی را تایید فرماید، مجلس یکپارچه او را تایید و در غیراینصورت یکپارچه رد می‌کند؛ اما اگر کسانی بر خلاف واقع تایید کسی را به رهبری نسبت دهند، گرفتار خواهند شد.

وی ادامه داد: در این روز‌ها خبر‌هایی مبنی بر تایید حجت‌الاسلام خطیب از سوی رهبری مطرح شد. این خبر‌ها به زبان‌های مختلف بیان شد. از عزیزانی که سخن حق را بیان کردند، تشکر می‌کنم. اما چه کسی بهتر از رئیس جمهور محترم می‌تواند پاسخ دهد. دیروز از ایشان سوال شد و ایشان فرمودند حضرت آقا در این مورد نظر خاصی نداشتند. آقای کوثری نیز با پیگیری‌هایی که انجام دادند هم همان حرف را تایید کردند.

میرزایی خاطرنشان کرد: چرا برخی افراد و گروه‌ها سواستفاده می‌کنند و با نسبت دادن نظرات خود به حضرت آقا می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند؟ تصدی صندلی وزارت اینقدر ارزش دارد که کسانی به نایب، ولی زمان خود نسبت دروغ می‌دهند تا نمایندگان را دچار خطای محاسباتی و تصمیم‌گیری کنند؟

پس از سخنان وی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت رئیس محترم جمهور است که وزرایش را معرفی کند. ایشان دیروز در جمع علنی اعلام کردند و توضیح دادند که به چه شکل معرفی شده است. در قانون اساسی هم در اصل ۱۱۰ و هم در اصل ۱۷۶ در حوزه‌های امنیتی، دفاعی و... شخص رهبری مسئولیت دارند، و این مسئولیت را قانون اساسی بردوش ایشان گذاشتند و روال اینگونه است دولت‌ها وقتی افراد را مشخص می‌کنند، هماهنگی را انجام می‌دهند و نظر رهبری را می‌گیرند. نسبت اینگونه داده نشود.

وی خاطرنشان کرد: جناب آقای رئیسی در این موضوع به بنده فرمودند من خدمت رهبری مطرح کردم و ایشان هم موافقت کردند.

** باید به سراغ بهترین گزینه برای وزارت اطلاعات رفت

همچنین غلامحسین رضوانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: من حدود ۲۵ ساعت در مورد تصدی آقای خطیب بر وزارت اطلاعات وقت صرف کردم.

وی بیان کرد: میزان توقعات به حق و قانونی ما از وزارت، شرایط احراز را تعیین می‌کند. می‌توان به حداقل اکتفا کرد یا اینکه به سراغ بهترین گزینه رفت.

رضوانی با برشمردن برخی از مسئولیت‌های وزارت اطلاعات همچون مبارزه با مفاسد اقتصادی، بررسی صلاحیت مدیران، خنثی‌سازی برنامه‌های دشمنان، مقابله با نفوذ، آموزش و توجیه مقامات نظام به منظور جلوگیری از موثر شدن ترفند‌های دشمنان، بیان کرد: حجت‌الاسلام خطیب فردی صالح، هوشمند، مجاهد و جانباز است و من ندیدم تعریضی از سوی مخالفان به ایشان شده باشد.

وی افزود: صحبت از خوب و خوب‌تر در تصدی این سمت است. برچسب زدن به کسانی که با وزارت ایشان مخالفت می‌کنند، خلاف منویات رهبری است. ورود نمایندگان به این مبحث براساس انجام وظیفه خطیر نمایندگی است و جنبه گروهی و حزبی ندارد، البته ممکن است افراد هر گروهی در رای دادن همراهی یا غیرهمراهی داشته باشند.

رضوانی بیان داشت: ایشان چندین سال در حفاظت قوه که اختیارات بیشتری پیدا کرد، رئیس بودند، اما اقدام موثری دیده نشد. در ماجرای طبری برخی دفاع‌های غیرقابل قبولی انجام می‌دهند. ایشان علیرغم توانایی بالا به موقع وارد عمل نمی‌شوند. پیشگیری یا اقدام ضرورت دارد و تعلل جایی ندارد.

وی همچنین از وزیر پیشنهادی اطلاعات خواست تا موضع خود را در خصوص فتنه به صورت شفاف، صریح و قاطع بیان کند تا شائبه‌ای وجود نداشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: