کد خبر: ۳۵۷۹۰۰
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
0
پامپئو گفت که در چند ماه ریاست جمهوری بایدن، رهبری آمریکا از صحنه خارج شده است، در حالیکه جهان نظاره‌گر کنترل طالبان بر افغانستان است و همچنین چندین راه را پیشنهاد کرد که ایالات متحده می‌تواند اعتبار خود را در بین متحدانش مجددا به دست آورد.
دشمنان ترسی از ما ندارند؛ دوستانمان به ما اعتمادی نمی‌کنند
به گزارش پول نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به نظر به دوران رهبری باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین کشور برگشته است و باعث شده تا دشمنان آمریکا، چون ولادیمیر پوتین، شی جینپینگ و کیم جونگ اون، رهبران روسیه، چین و کره شمالی شاهد باشند که ایالات متحده ائتلاف‌هایش را نابود می‌کند.

وی ادامه داد: این دقیقا چیزی است که ما در دوران باراک اوباما شاهدش بودیم یعنی وقتی که آمریکا عذرخواهی می‌کند، آمریکا ضعیف است و دشمنان ما ترسی از ما ندارند و دوستانمان به ما اعتمادی نمی‌کنند.

روز جمعه، بایدن در سخنرانی کاخ سفید خود این نکته را بیان کرد که توانایی آمریکا از سوی متحدانش در سراسر جهان بابت رسیدگی به اوضاع در افغانستان زیر سوال نرفته و این ادعا در حالی مطرح شد که حتی قانونگذاران انگلیسی به صراحت نحوه عملکرد او را درباره سقوط افغانستان زیر سوال برده بودند.

دولت بایدن بابت تسریع سقوط افغانستان و کنترل کابل توسط طالبان و آشوب پیش آمده در این کشور بابت خروج نیرو‌های آمریکایی و در حالیکه هنوز هزاران شهروند این کشور و متحدان افغان در این کشور جنگ زده گیر افتاده‌اند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

پامپئو ضمن اینکه گفت افتضاح خروج از افغانستان بر ظرفیت و توانایی آمریکا خدشه زیادی وارد می‌کند، اظهار داشت که اعتبار آمریکا را می‌توان دوباره بازسازی کرد.

وی پیشنهاد کرد که آمریکا می‌تواند قدرت خود را در سطحی جهانی به واسطه دوری جستن از گفتگو‌ها با ایران در وین، توافق‌های دفاعی با کشورهایی، چون تایوان و همکاری نزدیک با اوکراین به منظور جلوگیری از قدرت نمایی بیشتر پوتین در این قلمرو نشان دهد.

وزیر خارجه دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به گزارش‌هایی مربوط به حملات طالبان به آمریکایی‌هایی که قصد رفتن به فرودگاه کابل را برای خروج از افغانستان دارند، گفت: دولت بایدن باید قدرت خود را به طالبان نشان دهد تا از خروج ایمن شهروندان آمریکایی از افغانستان مطمئن شود.

وی افزود: باید این را به وضوح نشان دهید که به طالبان التماس نمی‌کنید و اگر آمریکایی‌ها حین عزیمت به فرودگاه دچار آسیبی شدند، به طالبان پولی پرداخت نمی‌کنید. شما باید به سمت آن‌ها هجوم ببرید و به آن‌ها تلفات وارد کنید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: