April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۷۹۳۴
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
0
تحقیقات نشان داد که ورزش بیشتر، بدون در نظر گرفتن وزن، احتمال اختلال خواب را در شرکت کنندگان کاهش می‌دهد.
پیشگیری از اختلال خواب با ورزش بیشتر
 
 
به گزارش پول نیوز، آپنه خواب یک اختلال جدی خواب است که با مشکلات قابل توجه برای سلامت از جمله افزایش خطر مرگ و میر مرتبط است.

چاقی یک عامل خطر اصلی و شناخته شده برای آپنه انسدادی خواب است، یک اختلال خواب شایع و جدی که باعث توقف تنفس در هنگام خواب می‌شود که می‌تواند باعث خواب آلودگی بیش از حد در طول روز شود و همچنین احتمال مشکلات جدی سلامت نظیر فشارخون بالا، دیابت و حملات قلبی، سکته مغزی، آسم و زوال عقل را افزایش می‌دهد.

مطالعه اخیر نشان داد که ورزش منظم بدون در نظر گرفتن شاخص توده بدنی شرکت کنندگان، خطر ابتلاء به آپنه خواب را ۱۰ تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.

در این مطالعه ۱۳۷،۹۱۷ فرد میانسال و مسن تا ۱۸ سال مورد بررسی قرار گرفتند و عادات ورزشی، مدت زمان نشستن روزانه و سایر فاکتور‌های سلامت شأن اندازه گیری شد.

«تیانی هوانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می‌گوید: «بسیاری از مطالعات نحوه جلوگیری از پیامد‌های آپنه انسدادی خواب مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را مورد بررسی قرار داده اند. اما شواهد بسیار کمی در مورد نحوه جلوگیری از آن وجود دارد. این مطالعه از آنجا که یک عامل رفتاری قابل تغییر را شناسایی کرده است که می‌تواند خطر را کاهش دهد، قابل توجه است.»

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که آپنه خواب خطر مرگ ناگهانی و مرگ و میر قلبی را دو برابر افزایش می‌دهد.

هوانگ می‌گوید: «در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط بین فعالیت بدنی و پیشگیری از آپنه خواب مورد نیاز است، اما ارتباط اختلال خواب با مرگ ناگهانی اهمیت فعالیت بدنی را نشان می‌دهد.»

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: