کد خبر: ۳۵۷۹۶۸
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
0
رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد ۶۵۰ میلیارد دلار از ذخایر پولی این نهاد برای کمک به بهبود اقتصاد جهان در بین اعضای آن توزیع می‌شود.
حمایت صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد دنیا با توزیع ذخایر ۶۵۰ میلیارد دلاری
به گزارش پول نیوز، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت این صندوق حدود ۶۵۰ میلیارد دلار از ذخایر پولی‌این نهاد را به اعضایش اختصاص داده است که حمایتی خواهد بود برای تلاش‌های جهانی در مبارزه با همه‌گیری کرونا.

این بزرگترین توزیع ذخایر پولی صندوق بین المللی پول است که نقدینگی اضافی برای اقتصاد جهان فراهم و ذخایر ارز خارجی کشور‌های عضو را تکمیل می‌کند تا وابستگی آن‌ها به وام‌گیری‌های داخلی و خارجی کاهش یابد.

جورجیوا گفت: «اختصاص این کمک مالی حمایتی خواهد بود از اقتصاد جهان و اگر عاقلانه به کار گرفته شود، فرصتی فوق‌العاده‌ای برای مبارزه با این بحران بی‌سابقه است».

صندوق بین المللی پول با ابراز نگرانی در مورداقتصاد دنیا گفت این کمک مالی به کشور‌های ثروتمند اجازه می‌دهد به کسانی که از همه گیری کرونا آسیب دیده‌اند کمک کنند و در عین حال دورنمای اقتصاد جهان را بهبود بخشند.

کشور‌ها می‌توانند از این پول برای حمایت از اقتصادهایشان و مبارزه با کرونا استفاده کنند.

کشور‌های عضو صندوق بین المللی پول از این کمک‌ها با توجه به سهمشان در این صندوق دریافت می‌کنند.

جورجیوا اعلام کرد ۲۷۵ میلیارد دلار از این پول به اقتصاد‌های نوظهور و کشور‌های در حال توسعه می‌رسد و ۲۱ میلیارد دلار به کشور‌های کم درآمد راه می‌یابد.

این صندوق هفته گذشته دسترسی افغانستان به منابع خود از جمله این کمک‌ها را به خاطر عدم شفافیت در مورد شرایط دولت این کشور پس از به قدرت رسیدن طالبان قطع کرد.

واضح نبودن وضعیت به رسمیت شناخته شدن دولت ونزوئلا در میان جوامع بین‌المللی هم مانع رسیدن این کمک‌ها به کاراکاس می‌شود.

جورجیوا گفت صندوق بین‌المللی پول از کشور‌های ثروتمند خواسته این پول را به کشور‌های فقیری که به آن نیاز دارند هدایت کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: