کد خبر: ۳۵۷۹۹۵
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
0
بر اساس اعلام انجمن قلب آمریکا، آپنه انسدادی خواب که نوعی اختلال تنفسی در خواب است، در کودکان و نوجوانان شایع بوده و ممکن است با افزایش فشارخون و تغییر در ساختار قلب همراه باشد.
تاثیر آپنه خواب در کودکان بر فشارخون و سلامت قلب
 
به گزارش پول نیوز، «کاریزا بیکر اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا، در این باره می‌گوید: «احتمال اختلال تنفسی در هنگام خواب و به ویژه آپنه انسدادی خواب، ممکن است به دلیل بزرگ شدن لوزه‌ها، آدنوئید‌ها یا ساختار صورت کودک باشد، اما والدین باید بدانند که چاقی کودکان نیز آن‌ها را در معرض خطر ابتلاء به آپنه انسدادی خواب قرار می‌دهد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اختلالات خواب ناشی از آپنه خواب می‌تواند فشار خون را بالا ببرد و با مقاومت به انسولین و لیپید‌های غیرطبیعی مرتبط است، که همه این موارد ممکن است بر سلامت کلی قلب و عروق در آینده تأثیر منفی بگذارد.»

اختلالات تنفسی در خواب هنگامی رخ می‌دهد که شخص در طول خواب خروپف می‌کند. آپنه انسدادی خواب با بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالان مرتبط است.

آپنه انسدادی خواب، خواب طبیعی را مختل کرده و می‌تواند بر سلامت عاطفی و همچنین سیستم ایمنی، متابولیک و سیستم قلبی عروقی در کودکان و نوجوانان تأثیر بگذارد.

آپنه انسدادی خواب ممکن است در کودکان با علائم زیر همراه باشد:

• خروپف معمولی، بیش از ۳ شب در هفته؛

• ایجاد صدای خس خس یا خروپف در طول خواب؛

• تنفس سخت هنگام خواب؛

• خوابیدن در حالت نشسته یا با گردن افتاده؛

• خواب آلودگی در طول روز؛

• سردرد هنگام بیدار شدن از خواب؛ یا

• علائم انسداد مجاری هوایی فوقانی.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: