کد خبر: ۳۵۸۰۴۳
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
0
مهمترین برنامه ابراهیم رئیسی برای اقتصاد کشور باید این باشد که به موضوع کنترل نرخ تورم و رشد اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشد بنابراین هر اقتصادی که بتواند این دو شاخص را تحت کنترل درآورد، دیگر شاخص‌ها را هم به صورت خودکار به تعادل خواهد رساند.
///// تولیدی جمعه
به گزارش پول نیوز، این روز‌ها در بهارستان بحث و بررسی درباره کابینه پیشنهادی آیت الله سیدابراهیم رییسی بسیار داغ است، تا بعد از دفاعیات وزرای مطرح شده در مقابل نمایندگان ملت در نهایت تکلیف ۱۹ وزارتخانه دولت سیزدهم با رأی نمایندگان مشخص شود.

در حـال حاضـر شاهـد جنجال‌هایــی در مجلس در خصوص رای اعتماد وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم هستیم. اما این سروصدا‌ها بر سر کارآمدی وزیران نیست، این وزرا بعضا نیازمند گذراندن دوره‌ای هستند تا بتــوانند به عنوان مدیر کل یا دستیار، آماده کار شوند.

در همین رابطه هادی حق‌شناس، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: وضعیت اقتصادی در کشور وضعیتی نامطلوب است که در این شرایط دولت ابراهیم رئیسی روی کار آمده است که در این شرایط اولین کاری که دولت سیزدهم باید در کشور انجام دهد این است که شرایط اقتصاد کشور را عادی سازی کند.

وی افزود: مهمترین برنامه ابراهیم رئیسی برای اقتصاد کشور باید این باشد که به موضوع کنترل نرخ تورم و رشد اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشد بنابراین هر اقتصادی که بتواند این دو شاخص را تحت کنترل درآورد، دیگر شاخص‌ها را هم به صورت خودکار به تعادل خواهد رساند.

این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: کنترل نرخ تورم در اقتصاد کشور از مسائلی است که باید هرچه سریعتر به آن پرداخت و اقتصاد کشور ما یک بسته سیاستی محسوب می‌شود، یعنی زمانی که سیاست ارزی صحیحی تنظیم شود در کنار آن سیاست پولی درستی نیز مورد توجه قرار گیرد، در ادامه در کنار این سیاست پولی و ارزی، سیاست مالی صحیحی لحاظ می‌گردد که مجموعه این سیاست‌ها در اقتصاد کشور نتایج مطلوبی را رقم زند.

حق شناس در ادامه تاکید کرد: در اقتصاد کشور ما بخشی از مشکلات به علت واقعی نبودن نرخ ارز است و تا زمانی که قیمت‌ها واقعی نباشند، تولید کننده‌ها به سمت و سوی تولید نمی‌روند. زمانی که نرخ ارز واقعی نباشد دلالی، قاچاق و واسطه‌گری افزایش می‌یابد و تا زمانی که دولت راهبردی در بخش اقتصاد پیدا نکند، واقعی‌سازی و یکسان سازی نرخ ارز، کمکی به بخش تولید نخواهد کرد.

این نماینده سابق مجلس گفت: دستیابی این موارد به ایستادگی بر سیاست‌های اعلام شده، بستگی دارد، زیرا اصلاح و اجرای سیاست‌ها نه تنها کار راحتی نیست، بلکه بسیار سخت و دردآور است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: