کد خبر: ۳۵۸۰۵۱
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
0
عضو کمیته ملی واکسن کرونا با بیان اینکه دو واکسن ایرانی کرونا تا پایان سال مجوز تست بالینی را دریافت می‌کنند، گفت: سال آینده سه واکسن که یکی از آن‌ها خوراکی است، وارد فاز بالینی می‌شود.
 
 
به گزارش پول نیوز، دکتر مصطفی قانعی، در خصوص آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه واکسن‌های کرونا فعالیت می‌کنند به خبرنگار مهر با بیان اینکه در کل ۹ شرکت داخلی به حوزه تولید واکسن عیله کرونا ورود پیدا کرده‌اند، گفت: در حال حاضر دو واکسن دیگر کرونا در آستانه اخذ مجوز بالینی هستند.

وی با اشاره به این واکسن مبتنی بر ویروس کشته شده یا غیر فعال گفت: شرکت تولید کننده این واکسن هم تا پایان سال وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا خاطر نشان کرد: همچنین شرکت دیگری که روی واکسن کرونای مبتنی بر mRNA کار کرده و قرار است با اخذ مجوز وارد فاز بالینی شود؛ این شرکت فاز پیش بالینی را طی کرده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری خاطر نشان کرد: پرونده واکسن‌های امسال احتمالاً با دو شرکتی که به آن اشاره کردیم بسته شود.

وی در خصوص سه شرکت دیگر گفت: واکسن‌های دیگری مبتنی بر ناقل ویروس، mRNA و واکسن خوراکی که در شرکت‌های دانش بنیان در حال تحقیق هستند، سال آینده وارد فاز‌های بالینی خواهند شد.

قانعی در خصوص چاپ مقالات واکسن ساز‌های ایرانی عنوان کرد: زمانیکه هر یک از واکسن ساز‌ها مجوز کمیته اخلاق می‌گیرند باید مقالات هر یک از مراحل تست را منتشر کنند؛ ستاد زیست فناوری معاونت علمی به هر یک از واکسن ساز‌ها در راستای ایجاد کارگروهی برای انتشار مقالات هر یک از فاز‌های تست واکسن تسهیلاتی اعطا می‌کند. آن‌ها می‌بایست در پایان هر فاز اقدام به انتشار مقاله بکنند.

وی در خصوص مجوز از سازمان بهداشت جهانی گفت: فعلاً مسئله ما بهداشت جهانی نیست، زیرا نیاز کشور به واکسن به حدی بالا است که در داخل تولید شود و با مجوز‌های وزارت بهداشت مورد مصرف قرار بگیرد.

به گفته وی، بسیاری از واکسن‌ها که در داخل استفاده می‌شوند مجوز‌های وزارت بهداشت را دریافت کرده‌اند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: