کد خبر: ۳۵۸۰۹۱
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
0
رئیس پلیس فتا از دستگیری کلاهبرداری که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کرده است خبرداد.
نرم افزاری که دردسرساز شد
 

به گزارش پول نیوز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در تلگرام از مخاطبین وی کلاهبرداری کرده است.

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه افزایش ممبر عضو شدم و جهت افزایش دنبال کنندگان کانال تلگرام خود با ادمین ارتباط گرفتم که این فرد یک نرم افزار برای من ارسال کرد و گفت حتماً آن را نصب کرده و در آن درخواست افزایش فالور را ثبت کنم، پس از نصب برنامه و عدم کارکرد آن متهم به حساب کاربری بنده دسترسی پیدا کرده و پس از ارتباط با مخاطبینم با ارسال شماره کارت به آن‌ها درخواست وجه کرده است.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضائی متهم در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به پلیس فتا پایتخت انتقال یافت.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شاکیان این پرونده در روند تحقیقات بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی اذعان داشت، از طریق نصب بدافزار روی تلفن همراه شاکیان و دسترسی به شبکه اجتماعی تلگرام به مخاطبین آن‌ها پیام می‌دادم و با ارسال شماره کارت وجوهات را دریافت می‌کردم و در مجموع حدود ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه‌های ناشناخته از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و از عضویت در کانال‌ها و گرو‌های ناشناس که با عناوین مختلف قصد کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه را دارند پرهیز کنند، همچنین در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: