کد خبر: ۳۵۸۰۹۲
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
0
گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار انتحاری کابل را برعهده گرفت.
داعش مسئولیت انفجار کابل را برعهده گرفت
 

به گزارش پول نیوز، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار انتحاری امروز (پنج‌شنبه) در نزدیکی فرودگاه کابل را برعهده گرفت.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان درباره انفجار تروریستی در نزدیکی فرودگاه کابل اعلام کرد: «درباره حملات احتمالی تروریست‌های داعش به فرودگاه کابل اطلاعاتی در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده‌ایم.»

ذبیح الله مجاهد افزود: «ما در برابر جامعه جهانی متعهد هستیم و اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها از افغانستان به عنوان پایگاهی برای اجرای عملیاتشان استفاده کنند. ما درباره احتمال حمله گروه‌های تروریستی به عنوان نمونه داعش، به نظامیان آمریکایی هشدار داده‌ایم.»

ساعتی پیش «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رخ دادن انفجاری خارج از فرودگاه کابل را تایید و اعلام کرد هنوز تعداد قربانیان این انفجار مشخص نیست.

برخی منابع نیز اعلام کردند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در جریان این انفجار قرار گرفته است.

منبعی امنیتی به الجزیره گفت: «در انفجار حوالی فرودگاه کابل دست کم ۱۵ نفر زخمی و ۲ نفر دیگر کشته شده‌اند.».

اما مقام امنیتی دیگری از گروه طالبان به الجزیره گفت: «حداقل ۱۰ نفر در انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل جان خود را از دست داده‌اند.»

بنا بر اعلام آکسیوس، رئیس جمهور آمریکا با تیم امنیت ملی خود جلسه‌ای تشکیل داده است تا درباره ابعاد بمب‌گذاری در نزدیکی فرودگاه کابل بحث کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: