کد خبر: ۳۵۸۰۹۶
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
0
در اوایل سال 1399 زمزمه های آزاد سازی سهام عدالت و فروش آن توسط مردم به گوش میخورد ولی مردمان کشورم اطلاعی از نحوه اجرای این آزاد سازی نداشتند. برخی درمورد مبالغ میلیونی صحبت می کردند و برخی با هدف فروش سهامشان برای پر کردن چاله چوله های زندگیشان نقشه کشیده بودند.


به گزارش پول نیوز، مصاحبه پایگاه خبری پول نیوز با مهندس وحید مسعودی تحلیلگر اقتصادی:

سلام و درود به شما مردم عزیز ایران. هم اکنون اخباری از سهام عدالت به گوش می رسد که نشان از ادامه دار بودن این بازی بزرگ است. بازی بزرگی که حالا با نام بازنگری سهام عدالت سر از خاک بیرون آورده و درحال دست به دست شدن بین مردم کشورمان است. یک مقدار برگردیم به عقب ، به زمانی که در اوایل سال 1399 زمزمه های آزاد سازی سهام عدالت و فروش آن توسط مردم به گوش میخورد ولی مردمان کشورم اطلاعی از نحوه اجرای این آزاد سازی نداشتند. برخی درمورد مبالغ میلیونی صحبت می کردند و برخی با هدف فروش سهامشان برای پر کردن چاله چوله های زندگیشان نقشه کشیده بودند.


ابتدا وعده فروش 30 درصدی سهام را به مردم دادند که در خرداد 99 افراد بسیار محدودی توانستند سهام خود را به قیمت های بسیار ارزان به بانک ها بفروشند و تقریبا اکثر مردم برای فروش سهام خود از طریق کارگزاری ها ناکام ماندند.


در اطلاعیه ی بعدی قول فروش 30 درصد دیگر به مردم داده شد که مصادف بود با عید غدیر در مرداد ماه 99 که آن هم عملی نشد و مردم همچنان در آرزوی فروش سهام خود بودند و کارگزاری ها در ریزش بازار بورس ، نتوانستند سهام عدالت را به فروش برسانند.


بانک ها در این زمان فرصت را غنیمت شمردند و با مبالغی بسیار محدود، مجددا" اقدام به خرید سهام مردم کردند، مردمی که انتظار فروش با قیمت واقعی سهام عدالت را داشتند، حالا مجبور به فروش به بانک ها شدند تا آن مبالغ اندک را به زخم های خود بزنند.


و اما مسئولین بدون هیچگونه عذرخواهی و اظهار پشیمانی بخاطر وضع بوجود آمده، اطلاعیه سوم را منتشر کردند و اعلام کردند که در دهه فجر امسال (99) ما بقی سهام عدالت آزادسازی می شود و مردم می توانند مابقی سهام خود را نیز بفروشند.


و اما در سال 1400 هنوز افرادی هستند که 30 درصد سهام عدالت خود را هم نتوانسته اند بفروشند، چه برسد به کل سهام عدالت. حالا برنامه ی جدیدی در پیش گرفتند تحت عنوان " بازنگری سهام عداات " تا بهانه ای باشد برای عدم تحقق وعده هایشان.


بازنگری سهام عدالت چیست ؟ یعنی در حال حاضر که بازار بورس رشد مجددی را آغاز کرده اگر مردم از سفارش های فروش خود پشیمان شده اند ، می توانند با این فرصت به وجود آمده ، انصراف خود را از فروش اعلام کنند تا بتوانند در در آینده با قیمت بالاتری آن را به فروش برسانند یا به طور کلی سهام عدالت خود را نگهداری کنند.



این دروغ های بزرگیست که راحت گفته می شود و کسی نیست که از بی برنامگی مسئولین بی کفایت شکایتی کند.
راه روش در پیش گرفته شده ، به مسیر های خوبی منتهی نخواهد شد و صادق نبودن با مردم ، فاصله ای بزرگ بین ملت و دولت ایجاد خواهد کرد.


بیایید راه و رسم عدالت و فسادزدایی را آغاز کنید تا مردم نیز از داشتند چنین مسئولانی بر خود ببالنند ، نه اینکه در هر محفل و مجلس صحبت از عدم تحقق وعده ها ، به میان آید.


و در آخر .....


با برنامه و نظارت اقدام به انجام کارها کنید ، نه با بی تدبیری

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: