April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۱۳۴
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
در حال حاضر مشکلاتی در اقتصاد کشور نمایان شده که دولت معتقد است ناشی از تحریم‌ها و کمبود منابع در کشور است، از این رو ساختار ضعیف اقتصادی بیماری اقتصادی ایران است.
نبود مدیران کاربلد، عامل اصلی مشکلات کشور
به گزارش پول نیوز، در حال حاضر مشکلاتی در اقتصاد کشور نمایان شده که دولت معتقد است ناشی از تحریم‌ها و کمبود منابع در کشور است، در حالی که کارشناسان معتقدند با وجود قیمت بالای نفت و افزایش درآمد ارزی، همین مشکلات کنونی وجود داشت، از این رو ضعف عملکردی شرکت‌های دولتی و خصولتی، ساختار ضعیف اقتصادی و آموزشی و همچنین عملکرد ضعیف در نظارت بر اجرای بودجه ۴ فاکتور در بیماری اقتصادی ایران است.

تقریباً همه کارشناسان و مسئولان دولتی درباره مشکلات ساختاری اقتصادی ایران متفق‌القول هستند، اما چه عاملی باعث شده که دولت‌ها در جهت رفع این مشکل اقدامی جدی و کارساز انجام ندهند؟

نکته ای که در کارآمدی دولت نقش اساسی دارد، داشتن برنامه جامع و هوشمند مبتنی بر مطالعه و تصمیمات کارشناسانه، خردمندانه و متناسب با محدودیت ها و مقدورات کشور است که باید در کل و جزء با هم هماهنگ باشد. هیچ دولتی هر چند با افراد کارآمد اما بدون برنامه مناسب موفق نبوده است. از این رو اندیشه و رویکرد دولت سیزدهم در ابعاد چندگانه باید روشن و دقیق و براساس واقعیت ها تنظیم شود. در این میان بررسی تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های داخلی به بررسی جنبه های مختلف این اتفاق مهم پرداخته اند.
 
در همین رابطه محمود بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی و کارشناس ارشد حوزه اقتصادی در گفتگو با پول نیوز گفت: قیمت هایی که در کشور وجود دارد تابع عرضه و تقاضا در کشور است که نرخ سود بانکی به دنبال شرایط اقتصادی و تورم بوده که بانک مرکزی نمی تواند دستوری قیمت ها را کاهش دهد.

وی افزود: اقتصاد ایران می تواند با استفاده از تجربیات مدیران گذشته، به اقتصاد کشور کمک کند تا این نرخ تورم کم کم کاهشی شود همچنین باید در قدم اول نرخ تورم مشخص شود که در کنار آن اصلاحاتی صورت گیرد.

این کارشناس اقتصادی در کشور اظهار کرد: اقتصاد کشور ما از بی تجربه بودن برخی مدیران رنج می برد که می خواهند تازه در شرایطی این آموزش را ببینند. برای آنکه فردی بتواند به عنوان مدیر کارهای اجرایی را بر عهده بگیرد باید تجربه بسیاری داشته باشد.
 

بیشتر بخوانید: تشكيل اقتصاد نفت و گاز در خليج فارس و عملكرد كشورهاي پيشرفته

رئیس کل اسبق بانک مرکزی بیان کرد: با روی کار آمدن افراد بی تجربه در کشور، شرایط فعلی اقتصاد کشور وخیم تر می شود زیرا کسی که در رشته ای توانایی ندارد نی تواند در آن حوزه فعالیت کند.

بهمنی خاطر نشان کرد: نرخ تورم به دلیل ریاست افراد نا آگاه و بی تجربه، روند افزایشی را طی می کند همچنین آن ها بدون توجه به شرایط اقتصادی کشور ما برخی قوانین را اعمال می کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: