کد خبر: ۳۵۸۱۴۳
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
0
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۲۵هزار و ۵۵۵واحدی روبرو شد.
کاهش ذخایر ارزی و افزایش بدهی خارجی کشور در دوره حسن روحانی
 
به گزارش پول نیوز در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۲میلیارد و ۳۴۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱هزار و ۴۳۳میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۳۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۵ هزار و ۵۵۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۷۵هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۳۸۰واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۱۴۹واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۰۳۵واحد، آزاد شناور ۳۱۰۱۷واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۳۰۹۴ و ۳۷۸۰۴ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴میلیارد و ۵۴۷میلیون ورقه به‌ارزش ۸هزار و ۵۱۳میلیارد تومان در ۶۳۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۱۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲هزار و ۷۲۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پلیمر آریا ساسول و صنعتی دوده فام بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: