کد خبر: ۳۵۸۱۵۳
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
0
رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که سایپایی ها نیز همانند ایران خودرویی ها ابتدای هفته را با افزایش یک تا دو میلیون آغاز کردند.
افزایش قیمت در محصولات سایپا
 
 
به گزارش پول نیوز، فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می‌کنند که طی روز‌های گذشته نوسان رو به بالای نرخ دلار موجب شده بود تا بازار خودرو همانند سایر بازار‌های دارایی روند افزایشی داشته باشد. روندی که امروز هم ادامه داشت و موجب شد تا اکثر محصولات سایپا رشد قیمت را تجربه کنند.

رشد قیمت پرتیراژ‌های سایپا امروز همزان شد با رشد نرخ دلار و عبور دلار از کانال ۲۸ هزار تومان، رشدی که موجب شد تا بازار پرتیراژ‌ها که اواخر هفته گذشته را با ثبات قیمت به پایان رسانده بودند، امروز رشد قیمت را تجربه کردند.

وضعیت محصولات سایپا در بازار
از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «کوییک R» تنها خودرویی است که بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شد و سایر محصولات سایپا در بازار رشد قیمت داشتند، «کوییک R» امروز ۱۷۷ میلیون تومان قیمت خورد.

اما ارزایابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» امروز در بازار افزایشی یک میلیونی داشت و با قیمت ۱۷۱ میلیون قیمت گذاری شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا ۲» هم هر کدام با افزایش یک میلیون تومانی در بازار قیمت گذاری شدند و قیمت آن‌ها به ترتیب به ۱۵۱ میلیون و ۱۶۱ میلیون تومان رسید. «ساینا» هم رشد دو میلیون تومانی در بازار را تجربه کرد و قیمت آن در بازار به ۱۶۳ میلیون تومان رسید.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه‌ای شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه‌ای این خودرو باز می‌گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۵۳ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش‌های متفرقه ندارند نمی‌توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.
 
منبع: اقتصادنیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: