کد خبر: ۳۵۸۲۱۸
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
0
یک محکوم به قصاص با پیگیری دادگستری ساوجبلاغ آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

 

 

به گزارش پول نیوز، احمد نوروزی با اشاره به آزادی محکوم به قصاص در شهرستان ساوجبلاغ گفت: قاتل در این پرونده با توجه به مجهول الهویه بودن مقتوله و عدم شناسائی، ولی دم از ابتدای بازداشت برای مدت هفت سال در زندان بود.

وی افزود: در هنگام رسیدگی بدوی، دادستان وقت به عنوان جانشین، ولی دم تقاضای قصاص وی را مطرح و شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز حکم قصاص را صادر و در دیوانعالی کشور نیز به تایید رسیده بود.

بخشش یک اعدامی پس از قتل یک زن
نوروزی با اشاره به بلاتکلیف بودن حکم قصاص در این پرونده متذکر شد: دادستان وقت درخواست تبدیل حکم قصاص نفس متهم به پرداخت دیه را ارائه می‌دهد که با موافقت معاون اول وقت قوه قضائیه به شرط پرداخت دیه همراه شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های مستمر و مکاتبه با قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف جنبه عمومی در این پرونده، در نهایت شعبه اول دادگاه کیفری یک استان، متهم را از لحاظ جنبه عمومی محکوم به تحمل شش سال و شش ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی کرد.

رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به ادامه بازداشت این فرد به دلیل عدم تمکن مالی که متاهل و دارای دو فرزند بود بیان کرد: با پیگیری دادگستری شهرستان ساوجبلاغ و اقدامات خیرین سازمان‌های مردم نهاد، بخشی از دیه به صندوق دادگستری واریز و متهم از زندان آزاد شد که این دستاورد بدون تلاش دادگستری شهرستان ممکن نبود.
 
منبع: رکنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: