کد خبر: ۳۵۸۳۱۳
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
0
تا کنون هیچ نمونه‌ای از ویروس کرونای جهش یافته لامبدا نه در تهران بلکه در هیچ کدام از استان‌های کشور گزارش نشده است.
شواهدی مبنی بر وجود ویروس جهش یافته لامبدا در کشور نداریم
 
 
به گزارش پول نیوز، علیرضا زالی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ دوشنبه شب شبکه یک سیما درباره صحت شناسایی ویروس جهش یافته لامبدا در تهران افزود: تا کنون هیچ نمونه‌ای از ویروس کرونای جهش یافته لامبدا در ایران گزارش نشده و آنچه به نقل از جلسه امروز منتشر شده است راجع به تاریخچه کشف اولین مورد ویروس آلفا (انگلیسی) در سال گذشته بود که خبرنگاران به اشتباه این مورد را به عنوان ویروس لامبدا گزارش کردند.

وی گفت: این ویروس به مرز‌های اطراف کشور ما سرایت کرده است، اما تا کنون از نظر بالینی و بررسی‌های آزمایشگاهی شواهدی مبنی بر وجود این ویروس جهش یافته در کشور نداریم.

زالی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع؛ کنترل مرزهاست؛ یعنی اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در مرز‌های کشور به خصوص انجام قرنطینه‌های هوشمند در مبادی ورودی مرز‌های زمینی و هوایی.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: مقرر شده که اقدامات حفاظتی بیشتری در مرز‌ها اعم از سفر‌های هوایی و زمینی اعمال شود و امیدواریم با اعمال محدودیت‌های بیشتر و امکان فراهم سازی قرنطینه‌ها در مبادی ورودی کشور؛ مشکلی پیش نیاید.
 
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: