کد خبر: ۳۵۸۴۷۰
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
0
رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری دختر ۱۸ ساله‌ای در شیراز به اتهام کلاهبرداری اینترنتی خبر داد.
کلاهبرداری دختر نوجوان در شیراز
 
 
به گزارش پول نیوز، سرهنگ حشمت سلیمانی در توضیح خبر دستگیری دختر نوجوان کلاهبردار در شیراز گفت: مردی ۳۵ ساله به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس پس از خرید چند مانتو و لباس از سایت ایشان و ارائه رسید بانکی، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
سلیمانی افزود: خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و ارسال یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است، مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده و از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق تاکسی‌های اینترنتی برایش ارسال کند، ولی پس از گذشت چند روز شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم که دختری ۱۸ ساله بود، در شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد، افزود: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل نمایند.
 
منبع: رکنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: