کد خبر: ۳۵۸۴۷۹
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷
0
بیماری کرونا اغلب برای افراد مانند یک تب ساده است، اما دارای ۲ دوره اوج و بحرانی است.
چندمین روز از بیماری کرونا بسیار حیاتی است؟
 
 
به گزارش پول نیوز، هنگام ابتلا به کرونا ۲ روز اهمیت بیشتری از سایرین دارند. علائم اولیه کرونا پس از دوره کمون و معمولاً ۶ روز پس از تماس با فرد ناقل، در صورت ابتلا خود را نشان می‌دهند.

این بیماری اغلب برای افراد مانند یک تب ساده است، اما دارای ۲ دوره اوج و بحرانی است. روز‌های اولیه ابتلا (روز پنجم و ششم بعد از تماس با فرد ناقل) به بیماری، اوج نبرد بدن با ویروس کرونا است. به همین دلیل طی این روز‌ها فرد ممکن است شدیدترین علائم کرونا را تجربه کند. در این زمان باید به متخصص داخلی مراجعه کرد، آزمایش‌های لازم را انجام داده و طبق دستور پزشک قرنطینه شوید.

پس از آن روز‌های پنجم تا دهم بیماری، روز‌های حمله دوم کرونا به بدن است. با اطلاع از روزشمار علائم کرونا، می‌دانید در این روز‌ها علائم اولیه کرونا به اوج خود رسیده و ممکن است فرد را درگیر سایر بیماری‌ها کنند. درصورتی‌که نشانه‌ها بسیار شدید باشد، فرد باید طی این روز‌ها با مشاهده اولین نشانه‌های شدید کرونا در بیمارستان بستری شود.

در مواردی هم بیماری ۲ هفته پس از ابتلا و پایان دوره کمون اوج تأثیرات خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل آگاهی از روزشمار علائم کرونا تأثیر بسیار زیادی در مدیریت درست درمان بیمار دارد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت

به گفته محققان، روزشمار علائم کرونا و بروز آن‌ها بسته به جهش‌های مختلف این ویروس می‌توانند تغییر کنند. ویروس کرونا ابتدا به ریه‌ها حمله می‌کند. اما گونه‌های جدید کرونا می‌توانند با تحت تأثیر قراردادن سیستم قلبی و عروقی باعث بروز سکته مغزی و مشکلات قلبی شوند.

در خصوص این بیماری باید اشاره کنیم که وضعیت بیمار پس از وخامت در روز‌های ابتدایی درگیری با بیماری، رو به بهبودی برود (روز‌های پنجم، ششم و هفت). اما این پایان دوره‌ی درمان نیست و هر فردی مبتلا به این بیماری برحسب صلاحدید پزشک باید ۱۴ روز دوره قرنطینه خود را در خانه یا بیمارستان بگذراند. تصمیم بستری شدن در بیمارستان بر عهده پزشک شماست. در این مورد به پزشکتان اعتماد کنید و برای بستری بی‌مورد در بیمارستان اصرار نکنید.

رعایت این مورد، ازآن‌جهت اهمیت دارد که بیماری کرونا می‌تواند ابتدا به سمت بهبودی رفته و سپس در روز‌های بعد وخیم شود. این دقیقاً موردی است که در روزشمار علائم کرونا به آن‌ها اشاره کردیم.

جهش ویروس کرونا و بروز علائم جدید

یکی از عواملی که باعث بروز علائم جدیدی از بیماری کرونا می‌شود، جهش‌های دائمی این ویروس است. برای درک بهتر این موضوع نگاهی به روند ورود ویروس کرونا به بدن می‌اندازیم.

زمانی که ویروس کرونا به گیرنده‌های خاصی از سلول‌های بدن می‌چسبد، ژنوم خود را وارد سلول کرده و آن ژنوم از سلول میزبان برای تکثیر استفاده می‌کند. پس از افزایش ژنوم و تکثیر ویروس در بدن، ویروس حمله‌ی اصلی خود را آغاز می‌کند. تکثیر ژنوم یک ویروس با سلول بدن متفاوت است و ممکن است دچار اشتباهات فراوانی شود. هرگونه اختلال در فرایند تکثیر ژنوم باعث جهش ویروس می‌شود؛ لذا جهش‌های مختلفی از این ویروس، مانند «ویروس کرونا دلتا» به وجود آمده‌اند که بسیار خطرناک‌تر و مسری‌تر از گونه‌های دیگر این بیمار هستند.

منبع: بهداشت نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: