April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۵۵۹
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
0
چرا کار دولت روحانی در طرح همسان سازی حقوق معلمان غیر اخلاقی است. این سوالی است که یک کارشتاس بودجه به آن پاسخ داده است.
اقدام دولت روحانی در مورد افزایش حقوق معلمان غیرقانونی نبود؛ غیر اخلاقی بود!
به گزارش پول نیوز، ندیمی کارشناس اقتصادی و کارشناس برنامه و بودجه گفت: درباره اظهار نظر رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه در رابطه با غیر قانونی بودن همسان سازی حقوق فرهنگیان، میرکاظمی این غیر قانونی بودن را در مبنای حکم و ردیف اشاره نکرده بلکه در محاسبات و ضمن اشاره کرده است.

در واقع منظور از غیر قانونی بودن عدم تطبیق با سال قبل یا برآوردی بوده است که در این شرایط دیوان محاسبات یا سازمان برنامه و بودجه آن را بررسی و محاسبه می‌کند و می‌تواند مشکل را حل کند.

صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره غیر اخلاقی بودن این کار بوده نه اینکه این موضوع غیر قانونی است.

در واقع منظور این بوده است که در دولت جدید ممکن است خزانه و منابع کافی نباشد و مشکلاتی پیش بیاید، نه اینکه این حقوق، حق معلمان نباشد.

طرح همسان سازی حقوق فرهنگیان برای پارسال نیست، در واقع چند سال پیش تصویب شده بود که بالاخره باید اجرایی می‌شد.

حالا در این شرایط سازمان‌های دیگر مثل سازمان تامین اجتماعی باید قبول کنند که حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند، به خصوص سازمان‌هایی مثل شستا که همه چیز به نام آن‌ها است، اما به کامشان نیست.

با اشاره به کسری بودجه در کشور، با ارائه راهکار‌هایی، ما در واقع برای برای پرداخت حقوق معلمان به کسری بودجه برخوردیم، اما این در شرایطی است که می‌توان این هزینه را از نهاد‌هایی که در بنیاد، آستان و ستاد هستند، تامین کرد.

بر این اساس در حال حاضر واضح است که کشور با کسری بودجه مواجه است، اما چه همسازی سازی حقوق معلمان قانونی باشد و چه نباشد باید راه حلی برای آن پیدا کرد تا هم حقوق معلمان به موقع و به میزان کافی پرداخت شود و هم مردم هزینه تورم به وجود آمده از این طرح را پرداخت نکنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: