April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۵۷۳
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
0
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه باید رویکرد وزارت بهداشت "پیشگیری" باشد، گفت: تلاش می‌کنیم با سیاست‌های پیشگیرانه، مشکلات درمان را کاهش داده و اصلاح فرآیند‌ها را بصورت ریشه‌ای حل کنیم.
هزینه  ۳۰ تا ۴۰ میلیونی هر بیمار کرونایی
 
 
به گزارش پول نیوز، بهرام عین‌اللهی در نشست نهایی بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون آذربایجان شرقی که با حضور استاندار و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه محموله‌های قابل توجهی از واکسن‌های خریداری شده در حال ورود به کشور است، اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام، باید تعداد مراکز واکسیناسیون بیشتر شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه بهداشت و مبارزه با کرونا را اولویت روز کشور دانست و افزود: معتقدم پیشگیری بهتر از درمان است و باید سیستم بهداشت و درمان کشور هم با رویکرد پیشگیری فعالیت کند.

وی تقویت موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع را از شاخص‌های مهم رویکرد بهداشت قبل از درمان دانست و ابراز داشت: تلاش می‌کنیم با سیاست‌های پیشگیرانه، مشکلات درمان را کاهش داده و اصلاح فرآیند‌ها را بصورت ریشه‌ای حل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه، هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سیاست‌های پیشگیرانه از جمله ترویج واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند مردم و کشور را از تحمیل هزینه‌های زیاد جلوگیری کند.

عین اللهی، با اشاره به اینکه افزایش بیماری‌های غیرواگیر در کشور نگران کننده است، خاطر نشان کرد: مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات فشار خون، دیابت و... باید قبل از وقوع پیشگیری کرده و به جای تعویض دریچه قلب، باید از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی جلوگیری کنیم.

وی از مصرف دو برابری دارو در کشور نسبت به متوسط مصرف جهانی ابراز نگرانی کرد و گفت: برای واکسیناسیون حتی یک ثانیه هم نباید زمان را تلف کنیم و باید بصورت ضربتی بحث واکسیناسیون را به جلو ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پایان، اهمیت دوران طلایی ۶ هفته‌ای تزریق واکسن را مورد اشاره قرار داد و افزود: واکسن به مقدار لازم برای واکسیناسیون تأمین شده و باید برای ۲۴ ساعته شدن مراکز واکسیناسیون و کاهش ازدحام در این مراکز برنامه ریزی و اقدام کنیم.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: