کد خبر: ۳۵۸۶۱۶
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
0
یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی با افزایش تولید و عرضه جک هیدرولیک فرمان، موجب بالا رفتن تیراژ تولید جعبه فرمان هیدرولیک در کشور شده است.
افزایش خودکفایی و داخلی‌سازی جعبه‌های هیدرولیک فرمان خودرو در کشور
 
 
به گزارش پول نیوز،یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۳۷۹ اقدام به تولید پمپ و ادوات هیدرولیکی در صنایع خودروسازی و صنعت کرده است و در کنار آن تولید و عرضه "کنیستر" یا "بخارگیر بنزین" همراه با فرهنگ‌سازی جهت تعویض و جایگزینی آن در خودرو را نیز در دستور کار خود قرار داد.

این شرکت در سال ۱۳۸۲ با بهره‌مندی از خط تولید خریداری شده از شرکت انتگرال هیدرولیک آلمان موفق به خودکفایی در تولید پمپ هیدرولیک پره‌ای طرح ویکرز در ایران نیز شده است.

مهندس نظامعلی علی‌نژاد، قائم‌مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد کارکرد و ویژگی‌های سیستم هیدرولیک فرمان خودرو اعلام کرد: با وجود فعالیت ۲۵ ساله صنایع خودروسازی برای هیدرولیک کردن فرمان خودرو‌های تولیدی، ۸۰ تا ۸۵ درصد وزنی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو شامل شیر مقسم فرمان، جک هیدرولیک و پمپ وارداتی بوده و باقی قطعات نیز توسط شرکت‌های داخلی تولید و تأمین شده است.

وی افزود: ما موفق به راه اندازی خط تولید با خودکفایی بالای ۹۵ درصد جک هیدرولیک فرمان و راه اندازی خط تولید آزمایشی شیر مقسم هیدرولیک فرمان با پیچیدگی در تکنولوژی تولید و سخت افزار مورد نیاز شدیم. تولید کیفی با قیمت و شرایط رقابتی از جمله ویژگی‌های محصول ماست.

علی نژاد افزود: با شروع تحریم‌های دوره اول استکبار جهانی و محدویت‌های نسبی ایجاد شده مصمم به خودکفایی و داخلی‌سازی مجموعه‌های حساس فوق در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو در ایران شدیم، اما به دلیل عدم حمایت‌های قراردادی، مالی، اقتصادی و برنامه‌ای به جهت ایمنی قطعات در خودرو، این مسئله باعث تأخیر و کندی روند خودکفایی شده است.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت و تولید جعبه هیدرولیک فرمان نیز گفت: صندوق نوآوری برای تولید و عرضه جک هیدرولیک فرمان وام سرمایه در گردش به این شرکت تخصیص داده است که موجبات افزایش تولید و گسترش بازار را فراهم کرده است. این شرکت در تلاش است با جذب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه‌اندازی فاز تولید صنعتی شیر هیدرولیک فرمان برای رفع نیازمندی صنایع خودروسازی کند.

وی پروژه سیستم هیدرولیک فرمان را جزو تکنولوژی‌های "های تک" و برتر دانست و گفت: ما موفق شدیم این مجموعه را به صورت ایرانی و بومی تولید کنیم، اما در تولید هیدرولیک فرمان به امکانات و سخت‌افزار‌های بسیار مخصوص برای تولید این محصول نیاز داریم که با حل مشکل و جایگزینی آن به صورت بومی امکان راه‌اندازی و توسعه تولید را خواهیم داشت.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، قائم‌مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه مصرف‌کننده نهایی جعبه هیدرولیک فرمان، شرکت‌های ایران‌خودرو و سازه گستر سایپا هستند، تصریح کرد: تولیدات جاری شرکت در جعبه فرمان خودرو‌های پژو، سمند، پژو پارس و دنا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: