April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۶۲۵
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
0
در روز شنبه 13 شهریورماه 1400 روند صعودی شاخص کل برای دومین روز متوالی ادامه یافت. به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس 20 هزار و 428 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 541 هزار واحد رسید.
روند صعودی 80 درصد سهم‌های بورسی
 
 
به گزارش پول نیوز، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در 30 دقیقه ابتدایی بیش از 21 هزار واحد رشد کرد. این روند تا ساعت 10 ادامه یافت و شاخص تا قله یک میلیون و 545 هزار واحد بالا آمد. اما پس از آن نزولی شد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه 20 هزار و 428 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 541 هزار و 55 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز در پایان معاملات امروز 9 هزار و 54 واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم 464 هزار و 427 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 333 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 742 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار
در پایان معاملات ‌روز شنبه، 392 نماد رشد قیمت داشتند که 290 نماد بورسی و 102 نماد فرابورسی بودند. همچنین 94 نماد کاهش قیمت داشتند که 57 نماد بورسی و 37 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 80 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 19 درصد بازار افت قیمت داشتند.

تداوم ورود پول حقیقی
روز شنبه برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 460 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام تایرا (شرکت تراکتورسازی ایران) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 70 میلیارد تومان بود. پس از تایرا، های وب (داده گستر عصر نوین) و وسینا (بانک سینا) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در مقابل نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) با 53 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و فولاد (فولاد مبارکه) و وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

لیدرهای بازار
روز شنبه نمادهای «فارس»، «میدکو» و «نوری» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «وامید»، «دی» و «مدیریت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و برکت و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، دی و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف های پایانی بازار
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 11 درصد افت کرد و در رقم هزار و 64 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 85 درصد کاهش یافت و 6 میلیارد تومان شد.

شرکت سپید ماکیان (سپید) با صف‌ خرید 158 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای شسپا (شرکت نفت سپاهان) و کپرور (شرکت فراوری زغال سنگ پروده طبس) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به وسقم (شرکت سرمایه گذاری استان قم) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 3 میلیارد تومانی داشت.پس از وسقم، کدما (شرکت معدنی دماوند) و غصینو (شرکت صنعتی مینو) بیشترین صف فروش داشتند.

کاهش ارزش معاملات
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 18 هزار و 628 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 6 درصد کاهش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با افت اندک 0.76 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 10 هزار و 839 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار سهام به 6 هزار و 289 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه افت 10 درصدی داشت. ارزش معاملات اوراق در بازار ثانویه 33 درصد ارزش کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

برکت و دی صدرنشینان بورس امروز
در معاملات امروز برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 290 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، دی بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد شپنا و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و 676 میلیون و 334 هزار و 127 سهم در صدر قرار گرفته است. کرازی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. کرمان و خپارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

 
منبع: اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: