کد خبر: ۳۵۸۶۳۳
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
0
اعضای ۲ باند سرقت و زورگیری به دام کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی افتادند.
بازداشت فیزیوتراپ‌های پلید در مشهد
 
 
به گزارش پول نیوز، عملیات ضربتی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی بعد از چند روز کار اطلاعاتی نتیجه داد و ضابطان قضایی موفق شدند تا دست ۲ باند سرقت‌های خشن و زورگیری خیابانی را برای قانون روکرده و گردانندگان این باند‌های شیطانی را به دام بیندازند.
 
آگهی‌شان در فضای مجازی دست به دست‌می‌شد و مخاطبان آن‌ها بیمارانی بودند که از عارضه دیسک کمر رنج می‌بردند و یا نیازمند چند جلسه فیزیوتراپی بودند.

قرارشان را در کلینیکی می‌گذاشتند که ادعا می‌کردند کامل‌ترین شیوه درمانی را دارد و بیماران با خیال راحت می‌توانند روی پروسه درمان و بهبود دیسک کمر خود حساب کنند. اما این‌ها همه‌اش ظاهر قضیه بود و زمانی که بیمار برای سیر مراحل درمانی‌اش به این افراد مراجعه می‌کرد، زیر تیغ خشم سارقانی قرار می‌گرفت که خود را فیزیوتراپیست معرفی کرده بودند.

فردی که طعمه این متهمان به ظاهر درمانگر قرار گرفته بود در اظهاراتش به یکی از پایگاه‌های پلیس آگاهی مشهد گفته بود که در پی درمان دیسک کمرش بوده و آگهی مربوط را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده است. او بعد از تماس با شماره اعلام شده از منشی کلینیک وقت می‌گیرد و بعد از ساعتی به محل مراجعه می‌کند.

فضای مورد نظر، اما تفاوت زیادی با آنچه که در آگهی آمده بوده، داشته است. زمانی که مرد می‌خواهد از محل خارج شود از سوی چند نفر مورد حمله قرار می‌گیرد و بعد هم کارت بانکی‌اش را به همراه رمز در اختیار ۲ مرد قلچماق قرار می‌دهد.

اگرچه متهمان این مرد را تهدید کرده بودند که حرفی به پلیس نزند، اما او بلافاصله موضوع را به پلیس اعلام می‌کند. حساسیت این پرونده موجب می‌شود تا بلافاصله موضوع از سوی کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار بگیرد.

تیم بررسی کننده با استفاد از سرنخ‌های موجود و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یکی از متهمان اصلی این پرونده که یک زن بوده، می‌شوند. حالا برگ برنده در اختیار کارآگاهان پلیس قرار داشت و مأموران در اقدامی اطلاعاتی توانستند رد این فرد را هم که در محدوده بولوار طبرسی مشهد مخفی شده بود، بزنند.

ضابطان قضایی پس از تکمیل تحقیقات این پرونده به سراغ متهم رفته و در عملیاتی ضربتی و غافل گیرانه متهم اصلی و سرشاخه این باند سرقت‌های خشن را در مخفیگاهش دستگیر می‌کنند. متهم ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی بوده و ادعا می‌کند که در زمینه درمان دیسک کمر و فیزیوتراپی فعالیت و سابقه دارد، اما این فرد هیچ گونه مجوز قانونی برای انجام کار درمانگری‌اش نداشته و همین امر موجب می‌شود تا دستش برای قانون رو شود.

متهم به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و راز مجرمانه خود را با لو دادن همدستانش، برای کاراگاهان پلیس برملا کرد.

بر اساس اعلام رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، همدستان این متهم که ۲ مرد جوان بودند در عملیاتی اطلاعاتی شناسایی و در اقدامی غافل گیرانه در مخفیگاهشان زمینگیر شدند.

به گفته سرهنگ جواد شفیع زاده مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از پاتوق این افراد نیز تعدادی سیم کارت که با مدارک جعلی ثبت و راه اندازی و مورد استفاده مجرمان قرار گرفته بود را به همراه ۱۲ قطعه کارت ملی و تعدادی کارت عابربانک کشف و ضبط کردند. با انهدام این باند سرقت‌های خشن تاکنون ۴ مال باخته شناسایی شدند و در گزارش خودبیان کردند که متهمان به بهانه درمان دیسک کمر و فیزیو تراپی آن‌ها را فریب داده و بعد از کشاندن به محل درمانی خود، با تهدیدو ضرب و شتم این افراد را هدف سرقت‌های خشن خود قرار داده‌اند.

پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی دراختیار دادسرا قرار گرفت و سارقان به دام افتاده نیز با دستور قضایی روانه زندان شدند.

زورگیری از ۳۵ نفر در مشهد
چند وقتی بود که گزارش‌های زورگیری، گوشی قاپی در مناطق غربی شهر مشهد به پلیس اعلام می‌شد و تا مأموران خود را به محل ارتکاب جرم برسانند اثری از متهم یا متهمان پرونده نبود.

از آنجا که پیگیری این سرقت‌های دنباله‌دار در اختیار کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته بود، مجریان نظم و امنیت شهری برای به دام انداخت متهم یا گردانندگان اصلی این پرونده وارد عمل شدند.

بررسی جزئیات ده‌ها پرونده گشوده شده در پلیس آگاهی و شگرد مورد استفاده در این جرائم حاکی از آن بود که همه این سرقت‌ها توسط یک نفر انجام شده است. از همین‌رو کاراگاهان پلیس برای شناسایی و به دام انداختن این فرد تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند.

سرقت‌ها بیشتر در بولوار شهید فکوری، بولوار پیروزی و پل صدا و سیما رخ داده بود. از همین رو کارآگاهان مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی برای کشف سرنخی از این فرد به بررسی مستندات تصویری که از سوی چند دستگاه دوربین مداربسته به ثبت رسیده بود، پرداختند.

در بازبینی تصاویر یکی از دوربین‌ها ارتکاب جرم متهم به صورت کامل ثبت شده بود و دوربین از ابتدای ماجرای یک زورگیری خشن را تصویر برداری کرده بود. همین سرنخ منجر به شناسایی هویت متهم شد و کاراگاهان را در مسیر دستگیری او قرار داد.

کارآگاهان پلیس آگاهی با کنار هم قرار دادن قطعات پازل سرنخ‌های این پرونده موفق شدند تا متهم اصلی را در خیابان کوهسنگی شناسایی و دستگیر کنند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، پس از دستگیری این مجرم و انتقال او به اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان مشخص شد که وی تبعه‌ای خارجی است که با همدستی فردی دیگر نقشه این سرقت‌های سریالی را اجرا کرده است.

سرهنگ شفیع‌زاده افزود: متهم در بازجویی‌های پلیسی همدست خود را معرفی و مأموران در عملیاتی دیگر این مرد جوان را در مخفیگاهش به دام انداختند. مأموران در بازرسی از مخفیگاه این متهمان نیز ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه را کشف و ضبط کردند.

بنا بر اعلام این مقام ارشد پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، متهمان تاکنون به ۳۵ فقره گوشی قاپی و زورگیری اعتراف کرده‌اند و تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی و مال خر اموال مسروقه در این پرونده ادامه دارد.
 
منبع: رکنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: