عملکرد بازار سرمایه در ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۵۸۶۶۹
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
0
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۱ واحد قرار به کار خود پایان داد.

 
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۱ واحد قرار به کار خود پایان داد و بیش از ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸ هزار و ۱۸ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۲۰۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های دارویی لقمان، کاشی پارس و صنایع کاغذسازی کاوه بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های تراکتورسازی ایران، موتورسازی تراکتورسازی ایران و الکتریک خودرو شرق بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان در ۸۷۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۹۹ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۶۶۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های بیمه پاسارگاد، ریل سیر کوثر و صنایع بهداشتی ساینا بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های محصولات سرمایه‌گذاری هامون صبا، توزیع دارو پخش و شیر پاستوریزه پگاه گلستان بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی نفت سپاهان با برتری ۹۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
 

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

شسپا نماد مورد توجه گروه است. شبندر، شپنا، شتران، شبریز، شبهرن، شرانل، شپاس و شراز منفی و متعادل اند همچنین تابلوی شستا در مدار ۱.۹۱ درصد قرمز است و مشارکت ۰.۶ درصدی حقوقی‌ها در خرید بیش از ۴ میلیون برگه سهم را شاهد هستیم.

فولاد، فملی، ذوب، فخوز، هرمز، کاوه، فجر، فپنتا و ارفع با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند و فافق و فمراد با افزایش تقاضا فایرا و فنورد مثبت و متعادل اند فولاد با افت بیش از ۲ درصدی بر روی ۱۱۵۳ تومان و فملی با کاهش بیش از ۲.۵ درصد بر روی ۱۳۴۵ تومان در حال معامله است.

دی، وبملت، وتجارت، وبصادر، وپارس، وکار و ونوین با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می‌کنند. وپست و وزمین مثبت و متعادل اند قاب سرخ خساپا در مدار ۲.۸۱ درصد و مشارکت ۲ درصدی حقوقی‌ها در خرید بیش از ۵۶ میلیون برگه سهم را شاهد هستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: