بررسی عملکرد بازار سرمایه در سومین هفته از شهریور ماه ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۵۸۶۸۱
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
0
شاخص بورس در پایان معاملات آخرین روز از هفته پس از رشد دو هزار و ۹۴۸واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۶هزار واحدی قرارگرفت
فوری: سبد سهام مناسب در شرایط فعلی بورس
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در روز شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ توانست با ۱.۳۴ درصد افزایش ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد صعود و رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد را ثبت کند. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۹۵۰۴ واحد افزایش بر رقم ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد. معامله گران این بازار، یک میلیون معامله به ارزش ۸۷ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال انجام دادند. از میان نماد‌های بورسی ۳۰۱ نماد مثبت و ۸۹ نماد منفی بودند که در میان آن‌ها صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی نوری، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس توانست با ۱.۴۹ درصد رشد ۳۳۳ واحد افزایش یابد و به رقم ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد برسد. معامله گران بازار فرابورس ۶۶۲ هزار معامله انجام دادند که ۹۸ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال ارزش داشت. از میان نماد‌های فرابورسی ۱۶۳ نماد مثبت و ۹۵ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها نیز پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز پس از آن با افت سه هزار و ۷۸۰واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۵۶درصد رشد کرد. آخرین قیمت ۲۱۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقوقی‌ها بیش از ۲۶۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «شستا»، «شبندر»، «برکت»، «خساپا»، «خودرو»، «شپنا» و «خگستر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «وهامون»، «سپیدار»، «مدیریت»، «دی»، «فرابورس»، «کرمان» و «گدنا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
 
 
شاخص کل بورس در معملات ۱۵ شریور ۱۴۰۰ پس از رشد پنج هزار و ۲۰۲واحدی شاخص کل (۰.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۲هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۴درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۴۷نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۴۳نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها حدود ۳۳۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «فملی»، «خودرو»، «وبملت»، «شپنا»، «برکت»، «شستا» و «اپال» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «وسپهر»، «کرمان»، «بپیوند»، «آریا»، «شگویا»، «ذوب» و «دماوند» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس در پایان معاملات رو پس از آن با رشد هزار و ۷۱۸واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲۵درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۱۲۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۶۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها بیش از ۲۳۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «سپید»، «شستا»، «فملی»، «فارس»، «خساپا»، «ومدیر» و «برکت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «دی»، «وهامون»، «لطیف»، «گدنا»، «فگستر»، «فتوسا» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۶هزار و ۸۸۰میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس در پایان معاملات آخرین روز از هفته پس از رشد دو هزار و ۹۴۸واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۶هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۱۶درصد رشد کرد. آخرین قیمت ۱۲۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۰۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقوقی‌ها حدود ۶۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «سپید»، «شستا»، «ولکار»، «ومدیر»، «ثبهساز»، «آبادا» و «بوعلی» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «وهامون»، «مدیریت»، «گدنا»، «لطیف»، «وکبهمن»، «چخزر» و «فگستر» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از هفت هزار و ۱۰۰میلیارد تومان رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: