April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۶۹۶
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
0
درآمد یکی از دغدغه های اصلی کارگران فصلی است که هر ساله با فرا رسیدن فصل سردسال بیشتر می شود. اما این بار کرونااست که باعث بیکاری ۲میلیون کارگر ساختمانی فصلی شده است.
بیکاری ۲ میلیون نفری کارگران ساختمانی با کرونا
 
 
به گزارش پول نیوز، با فرارسیدن فصل پاییز، و رسیدن فصل سرد سال، همچنین همزمان با فراگیرشدن بحران کرونا در کشور، به نظر می‌رسد کارگران فصلی، اعم از کارگران ساختمانی، روزمزد و کشاورزی، منابع درآمدی خود را از دست خواهند داد. از سوی دیگر به دلیل تبعات اقتصادی کرونا، تورم فراگیر و بیکاری فزاینده در فصل‌های گرم سال یعنی در تابستان و بهار، میزان درآمد این بخش از کارگران کشور از ابتدای سال جاری با کمبود و نزول شدیدی مواجه شده است. از این جهت، بخشی مهم از کارگران کشور در خطر سقوط معاش و مهلکه فقر قرار دارند. با این حال انتظار این کارگران حمایت است تا بتوانند از این وضعیت نجات یابند.
 

*بیکاری ۲ میلیون کارگر ساختمانی فصلی باشیوع کرونا

کارنامی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بیش از ۲ میلیون کارگر ساختمانی فصلی به مدت ۱۸ ماه است به دلیل کرونا بیکار شده‌اند. امیدواریم مجلس و دولت با تعامل با همدیگر بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و منشأ خدمات بهتری برای مردم باشند.

بابایی با بیان اینکه بحث کرونا در استان مازندران و همچنین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بسیار مهم است، افزود: انتظار می‌رود وزیر بهداشت در اولین فرصت به استان مازندران سفر و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را از نزدیک مشاهده کند به ویژه ویروس پیشرفته کرونا که در مازندران رکورد زده و به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن رتبه بندی معلمان، گفت: فرهنگیان از دولت و مجلس توقع دارند، امیدواریم که پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشیم.

وی با انتقاد از اینکه بیش از ۲ میلیون کارگر ساختمانی فصلی به مدت ۱۸ ماه است به دلیل کرونا بیکار شده اند، گفت: این افراد حتی بیمه هم نیستند، رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به کارگران تاکید کردند البته اتفاق که نیفتاد و نیاز است دولت به ویژه مجلس نشست ویژه‌ای را برای تعیین تکلیف وضعیت این کارگران برگزار کند و حمایت از آن‌ها در اولویت قرار گیرد.
 

*دغدغه‌های کارگران فصلی

شغل مناسب و درآمد کافی، دوری از خانواده، افزایش بیکاری، نبود امنیت شغلی و نداشتن بیمه همچنین نبود مکان مناسب برای اسکان در محل کار، قصه پرغصه کارگران فصلی است که برای یافتن شغل به کلانشهر‌ها مهاجرت کرده‌اند و در حال حاضر نیز با شیوع کرونا میلیون‌ها کارگر فصلی را با بیکاری روبه‌رو کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: