کد خبر: ۳۵۸۷۱۵
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
0
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: تا آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۹۴۵۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره برداری ۹۴۵۰ کلاس درس در مهر ۱۴۰۰
 
 
به گزارش پول نیوز، مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به توسعه ساخت فضا‌های آموزشی، اظهار کرد: در زمینه اجرا و پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، بیش از ۹۳۰۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی مشتمل بر ۴۶ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از ۶ میلیون مترمربع، در ۴ سال گذشته در سطح کشور ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: به عبارت دیگر با همدلی و تلاش‌های بی‌قفه در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ادارات کل نوسازی مدارس در استان‌ها و کمک‌های ایثارگرانه خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز، هر روز به طور میانگین ۳۱ کلاس درس با زیربنای حدود ۴۲۰۰ مترمربع در سطح کشور احداث، تجهیز و تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به احداث فضا‌های آموزشی در سال جاری، خاطر نشان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ و تا پایان اردیبهشت ماه، در مرحله نخست آماده‌سازی فضا‌های آموزشی برای سال تحصیلی (۱۴۰۰-۱۴۰۱)، ۲۶۸ فضای آموزشی در قالب یک هزار و ۲۹۵ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۱۸۰ هزار مترمربع با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و برای استفاده دانش‌آموزان تحویل شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه احداث فضا‌های آموزشی و تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ۱۴۰۰ نیز قریب به ۹۴۵۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع آماده و به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال مجموع کلاس‌های درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر باعث کاهش ۱۰.۵ درصدی مدارس فرسوده کشور شده است، تصریح کرد: ساخت مدارس نوساز و جدید، احداث مجتمع‌های آموزشی، حیات طیبه و مدارس بزرگ مقیاس و همچنین تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی فضا‌های آموزشی در سال‌ها اخیر باعث شد تا میزان مدارس فرسوده کشور کاهش محسوسی داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ و با تعاملات ایجاد شده بین دولت، مجلس و رویکرد کاهش و حذف مدارس فرسوده در کشور، میزان مدارس نیازمند «تخریب و بازسازی» و یا «مقاوم‌سازی» از ۳۰ درصد به ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است و اکنون ۸۰.۵ درصد از مدارس کشور دارای ایمنی و استحکام لازم بوده و فقط ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: با عنایت به اعتباراتی که در ردیف‌های قانونی در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار می‌گیرد، کار ساخت مدارس جدید، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده، استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس، تأمین تجهیزات مورد نیاز کلاس‌های درس، ساخت فضا‌های ورزشی و پرورشی، احداث مجتمع‌های آموزشی مطابق اسناد بالادستی و بسیاری از مأموریت‌های مرتبط با حوزه عمرانی به انجام می‌رسد.

منبع: مشرق نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: