کد خبر: ۳۵۸۷۹۵
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
0
داشتن چشمانی سالم گاهی وابسته به ارث و بیماری‌های موروثی است، ولی در بیشتر موارد به سبک زندگی فرد و مواد غذایی که مصرف می‌کند بستگی دارد. مواد غذایی مختلفی وجود دارد که سلامت چشم را تضمین می‌کند.
خواص هویج، تاثیر آن بر سلامتی چشم و کلی مزایای دیگر
 
 
به گزارش پول نیوز، معمولاً گفته می‌شود هویج حاوی بتاکاروتن است، ماده‌ای که برای سلامت پوست و دستگاه ایمنی و نیز چشم مفید است و از آب مروارید پیشگیری و به تنظیم دید در تاریکی کمک می‌کند.

اما آنچه حقیقت دارد این است که آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن در سبزیجات ریشه‌ای مانند هویج یافت می‌شود؛ اما هویج نمی‌تواند به اصلاح نزدیک‌بینی کمک کند یا باعث تقویت دید چشم در تاریکی شود. تقویت دید چشم با مصرف هویج تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که فرد اساساً به دلیل کمبود ویتامین A دچار ضعف بینایی شده باشد.

هویج

در کشور‌هایی که مردم دچار فقر تغذیه‌ای هستند، کمبود ویتامین A به‌ویژه در کودکان درحال‌رشد می‌تواند باعث عارضه شب‌کوری شود، اما در کشور‌های توسعه‌یافته یک فرد معمولی می‌تواند مصرف هرگونه ماده غذایی حاوی ویتامین A را به مدت یک یا چند ماه قطع کند و دچار این عارضه نشود.

ازآنجاکه بدن مولکول‌های این ویتامین را در کبد ذخیره می‌کند، می‌تواند در صورت نیاز از ویتامین‌های ذخیره شده در کبد استفاده کند.

همچنین باید توجه داشت مواد غذایی مهم دیگری ازجمله اسفناج، سیب‌زمینی شیرین و کدو که غنی از ویتامین A هستند می‌توانند نیاز شما به این ماده را تأمین کنند.

با مصرف سبزیجات کافی می‌توانید مطمئن باشید چشمان شما ویتامین A موردنیاز خود را دریافت کرده‌اند.

کارشناسان درعین‌حال می‌گویند وقتی شما مقدار زیادی هویج یا سبزیجات دیگر مصرف می‌کنید، بدن فقط به میزانی که نیاز دارد بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند نه بیشتر و این درواقع نوعی کمک به بدن است، زیرا میزان زیاد ویتامین A می‌تواند خطرناک باشد و به کبد شما آسیب برساند.

هویج

آیا می‌دانید چرا مردان باید علاوه بر روزی یک سیب حتماً یک هویج بخورند؟
هویج نسبت به گیاهان دیگر برای سلامت مردان اهمیت بیشتری دارد. اما چرا؟ بتاکاروتن موجود در هویج بیشتر از آن چه تصور کنید برای مردان مفید است.

به گفته متخصصان، هویج باید حداقل هفته‌ای ۲بار مصرف شود. مردان بالای ۳۰ سال که تشکیل خانواده داده‌اند باید به خوردن هویج اهمیت زیادی بدهند.

برای تصفیه خون، هفته‌ای یک‌بار آب‌هویج بخورید.
برای بهبود کیفیت اسپرم، هویج خام مصرف کنید.
هویج هر نوع ناراحتی معده را تسکین می‌دهد.
برای کاهش میزان کلسترول خون، هر شب پس از شام یک لیوان آب‌هویج مصرف کنید.
برای برطرف‌کردن دوربینی و آب مروارید در مردان مؤثر است.
با تقویت سلامت قلب، بیماری‌های مربوط به قلب را دورنگه می‌دارد.
به گفته متخصصان مصرف هویج، بیماری لثه را درمان می‌کند و مانع از بوی بددهان می‌شود.
به طور روزانه هویج خام که حاوی ویتامین C است، مصرف کنید.
مصرف روزی یک هویج، در پیشگیری از سرطان مفید است.
تقویت‌کننده سیستم ایمنی است.
برای کنترل انسولین، مبتلایان به دیابت، هویج خام بخورند.
برای تسکین ناراحتی روده‌ای و پیشگیری از یبوست هویج مصرف کنید.
پتاسیم موجود در هویج، میزان بالای سدیم مربوط به فشارخون را متعادل می‌کند.
 
منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: