April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۷۹۷
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷
0
اپیدمیولوژیست از رضایت ۸۰درصدی ابراز رضایت تزریق واکسن گفت و افزود: ضرورت افزایش اعتماد عمومی به واکسیناسیون کرونا هموطنان را به امنیت بیشتری خواهد رساند.
ضرورت افزایش اعتماد عمومی به واکسیناسیون کرونا
 
 
به گزارش پول نیوز، "سید عباس متولیان" اپیدمیولوژیست در گفتگو با "تیتر امشب" روند واکسیناسیون علیه ویورس کووید ۱۹ در کشور را نسبت به جمعیت جهان کمتر از نصف متوسط جهانی اعلام کرد و گفت: از ۲۲۰ میلیون نفر افرادی که در جهان به پاندمی کووید ۱۹ مبتلا شده اند بیش از ۴ و نیم میلیون نفر جان باخته اند.
او افزود: در کشور ما نیز تعداد جانباختگان نسبت به جمعیت کشور دو برابر متوسط جهانی است.

متولیان افزود: بر اساس نظر سنجی‌های انجانم شده بیش از ۸۰ درصد از هموطنان درباره تزریق واکسن کرونا ابراز تمایل کرده اند.

او از پدیده‌ای به نام "تردید واکسن" نام بردد و به اهمیت واکسن اشاره کرد و گفت: عوامل مختلفی بر رضایت مردم در پذیرش واکسن دخالت دارد. در حال حاضر واکسن و ماسک دو نیازی است که مردم به آن نیاز دارند.

اپیدمیولوژیست گفت: وزارت بهداشت با تحویل واکسن به دانشگاه‌ها گروه‌های صنفی هم پوشش واکسن داده شده است و روزانه به تزریق یک میلیون دُز خواهد رسید.
او توصیه کرد هیچ یک از واکسن‌های وارداتی عارضه جدی‌ای ندارند.
"شاه عباسی" رییس بیمارستان فیاض بخش گفت: در پیک پنجم روند نزولی کاهش تعداد بستری شدگان به بیماری کرونا ادامه یافته است و یکی از بخش‌های بیمارستان به شرایط عادی بازگشته و از بیماران کرونایی تخلیه شده است.

"طالب پور" رییس بیمارستان سینا گفت: منهنی پیک پنجم از ۱۰ روز گذشته رو به کاهش است. در حال حاضر ۱۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان سینا بستری هستند.
او بیشترین مشکل بیمارستان را نداشتن پرستار بخش ICU اعلام کرد و گفت: هیچ یک از بیماران کرونایی فوت شده در بیمارستان واکسن را دریافت نکرده بودند.
 
منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: