April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۸۱۳
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
0
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی می‌گوید اگر دریاچه ارومیه احیا نشود، بیماری‌های مزمن و بحران‌های محیط زیستی موجب خواهد شد که مردم اطراف دریاچه به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.
نماینده بناب خواستار مشخص شدن مسئول احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم شد
 
محمد باقری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به جلسات رأی اعتماد مجلس به وزرای سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور و وزرایش باید توجه داشته باشند که از طریق مجلس صندلی وزرات را به دست آوردند. هر گونه کفران نعمت، عذاب الیم پشت سر خواهد داشت.

وی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد گفت: همه شاهد بودیم که چگونه برخی تخلفات در انتخابات شورا‌ها سرنوشت بعضی شهر‌ها و روشتا‌ها را رقم زد. لازم است تا نمایندگان برای انتخابات ۱۴۰۲ چاره اساسی کنیم وگرنه مردم سالاری دینی با پول‌های کثیف تضعیف خواهد شد.

نماینده مردم بناب در مجلس یازدهم تأکید کرد: دریاچه ارومیه نفس‌های آخرش را می‌کشد؛ آن را دریابید؛ وگرنه شهر‌های اطراف این دریاچه به ویژه شهرستان بناب با بحران‌های‌زیست محیطی و بهداشتی مواجه خواهد شد. در حال حاضر طوفان‌های نمکی، باغات و مزارع استان به ویژه شهرستان بناب را از بین می‌برد. باغات و مزارع استان در حال از بین رفتن است و این یعنی افزایش بیکاری در منطقه.

باقری خطاب به رییس جمهور تأکید کرد: ما نمایندگان خواستار اجرای کامل مصوبات احیای دریاچه ارومیه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هستیم. ما خواستار اتمام تونل انتقال آب از کانی‌سیب هستیم. ما خواستار رهاسازی آب از سد‌های اطراف دریاچه ارومیه به مقدار ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال هستیم.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: پساب فاضلاب شهر‌های ارومیه و تبریز برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است؛ بنابراین از تخصیص این منبع به حوزه‌های دیگر خودداری کنید. ما خواستار مشخص شدن هر چه سریع‌تر مسئول احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم هستیم. اگر دریاچه ارومیه احیا نشود، بیماری‌های مزمن و بحران‌های محیط زیستی موجب خواهد شد که مردم اطراف دریاچه به شهر‌های دیگر مهاجرت کنند.

نماینده مردم بناب با بیان اینکه بحران آب در اکثر استان‌ها وجود دارد، گفت:، اما در بعضی استان‌ها مثل آذربایجان شرقی ناشی از سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی دقیق است. شهرستان بناب از این نظر مشکل اساسی دارد. آیا وزارت نیرو برنامه‌ای برای آب شرب، کشاورزی و صنعت دارد یا بناب هم باید مثل خوزستان شود؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از کادر درمانی کشور از دولت خواست تا هر چه سریع‌تر واکسیناسیون عمومی را تکمیل کرده و برای تکمیل کادر درمان پزشک و پرستار استخدام شود.

باقری در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: مجلس کلیات آن را در دولت قبلی تصویب کرده است. ما هر روز شاهد پیگیری معلمان هستیم. رتبه‌بندی معلمان باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود. مردم مدام به ما فشار می‌آوردند که به وزرا و مسئولان بگویید که در خصوص بیکاری، گرانی، مشکل آب و واکسن کرونا کار کنند. باید بر اساس وعده‌هایی که در زمان گرفتن رأی اعتماد دارید، به سرعت اقدامات عملی را آغاز کنید.

نماینده مردم بناب خطاب به تیم اقتصادی دولت گفت: توجه داشته باشید در هدفمندی یارانه‌ها در چاه دولت‌های قبلی گیر نیفتید و همچنین چاه جدید ایجاد نکنید. پرداخت یارانه نقدی، سم مهلک است. منابعی که از هدفمندی یارانه‌ها آزاد می‌شود، امکان تأمین درمان رایگان، بیمه فراگیر و ایجاد بستر‌های قطار‌های سریع و سیر و تکمیل هزاران پروژه ورزشی و آموزشی را فراهم می‌کند.

باقری در پایان از تعدد قرارداد‌های کارمندان دولت انتقاد کرد و گفت: رسمی، پیمانی، آزمایشی، قرارداد کار معین، تأمین نیرو، شرکتی و… تنوع بیش از حد در قرارداد‌ها موجب ناکارآمدی بخش بزرگی از دولت شده است. لازم است دولت هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف کارمندان اقدام کند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: