کد خبر: ۳۵۸۸۱۴
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
0
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های نفتی به دلیل تنوع و تعدد بازارهای مقصد، آسان‌تر از صادرات نفت خام است، گفت: وزارت نفت احداث پتروپالایشگاه‌ها و تجمیع واحدهای پالایشی و پتروشیمی را در دستور کار قرار دهد.
توصیه‌های عضو کمیسیون انرژی مجلس به وزیر جدید نفت
 
علیرضا ورناصری خطاب به وزیر جدید نفت اظهار کرد: کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و افزایش استفاده از فرآورده‌های نفتی به ویژه در بخش پتروشیمی، مهمترین تحول صنعت نفت در دهه آتی است که باید در دستور کار وزارت نفت قرار بگیرد.

وی افزود: صنعت نفت جهان به سوی احداث پتروپالایشگاه‌ها و تجمیع واحد‌های پالایشی و پتروشیمی گام برداشته است، اما در صنعت نفت ایران به دلیل مشکلات مالی و رویکرد دولت‌های گذشته در خام فروشی نفت، این تحولات به صورت مطلوب در کشور انجام نشده است و برای حرکت در این مسیر نیازمند عزم جدی وزارت نفت هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی در پروژه‌های پالایشی و پتروشیمیایی کشور‌ها نشان می‌دهد در دوره ساخت چنین پروژه‌هایی، به ازای هر ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی در روز، حدود ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و حدود ۲۴ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌شود و این عدد برای دوره بهره‌برداری، به ازای هر ۲۵۰ هزار بشکه، حدود ۶ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم است.

ورناصری ادامه داد: این اقدامات علاوه بر بحث اشتغالزایی، به عبور از خام فروشی نفت و قطع وابستگی و خنثی‌سازی تحریم‌ها منجر خواهد شد و از این رو وزارت نفت باید در این مسیر گام بردارد.

وی افزود: صادرات فرآورده‌های نفتی به دلیل تنوع و تعدد بازار‌های مقصد، آسان‌تر از صادرات نفت خام است و در این زمینه این مساله باید علاوه بر بحث توجه به توان داخلی و بومی‌سازی تجهیزات نفتی، در برنامه‌های وزارت نفت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: توسعه متوازن و پایدار زنجیره ارزش نفت و گاز در جهت جلوگیری از خام فروشی و همچنین تلاش در جهت حفظ و افزایش تولید، اکتشاف مخازن جدید نفت و گاز و افزایش ضریب بازیافت آن‌ها از مهمترین مسایلی هستند که وزارت نفت باید به آن‌ها توجه داشته باشد.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: