April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۸۱۷
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
0
بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی مانند اسنوا، پاکشوما، امرسان و... سال هاست که چنین طرحی را برای مصرف کننده انجام می‌دهند پس این طرح عملا پوچ محسوب می‌شود.
لوازم خانگی
عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران هفته گذشته از ارائه کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی در راستای ایجاد تقاضا و خروج بازار لوازم خانگی از رکود خبر داد که انجمن لوازم خانگی قراردادی را با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا کرد که به موجب آن تولیدکنندگان اعضای انجمن، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه خود را در سایت مورد توافق دو طرف ثبت می‌کنند و پس از آن با معرفی انجمن با بانک عامل، قرارداد امضا می‌کنند که اقدام مهمی در تحریک تقاضای لوازم خانگی است این کارت‌ها پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی هستند و با بهره چهار درصد و با اقساط شش ماهه، ۹ ماهه و یک ساله به متقاضیان اعطا خواهد شد.

در همین رابطه محمدحسین اسلامیان نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در واکنش به این خبر به پول نیوز گفت: چنین طرحی در حیطه اختیارات انجمن صنایع لوازم خانگی نیست، زیرا انجمن، انجمنِ تولیدکنندگان است و طرحی که در دست اقدام است، کار توزیعی است نه تولیدی.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی مانند اسنوا، پاکشوما، امرسان و... سال هاست که چنین طرحی را برای مصرف کننده انجام می‌دهند پس این طرح عملا پوچ محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه چنین طرحی در صورت اجرایی شدن به شکست می‌انجامد، گفت: انجمن لوازم خانگی شامل تولیدکنندگان است که تخصص اصلی آن‌ها تولید است نه توزیع؛ بنابراین در حیطه توزیع هیچ تخصصی ندارند. توصیه همیشگی ما به آن‌ها این بوده که اگر شما دلسوز این صنعت هستید، بخش تولید را درست کنید؛ به این معنا که مواد اولیه را به صورت ارزان و یکپارچه در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهید.
 

اسلامیان در ادامه گفت: اگر انجمن به دنبال ایجاد تقاضا در بازار لوازم خانگی است، تلاش خود را صرف کاهش مالیات تولید یا ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان کند تا قیمت تمام شده کالا پایین بیاید، زیرا زمانی که قیمت تمام شده کالا پایین بیاید تقاضا خود به خود اضافه می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: مراکزی که به فروش لوازم خانگی در قالب این طرح روی می‌آورند این کالا‌ها را به قیمتی به مصرف کننده می‌فروشند که با بازار ۱۰ درصد تفاوت دارد.

اسلامیان ادامه داد: از طرف دیگر بانک سودی ۱۵ درصدی در قبال کارت اعتباری می‌گیرد؛ یعنی مصرف کننده ۲۵ تا ۳۰ درصد کالا را نسبت به بازار گران‌تر می‌خرد. تفاوت قیمت لوازم خانگی خریداری شده با این کارت اعتباری با لوازم خانگی در سطح بازار ۳۰ درصد است؛ بنابراین استقبالی از آن نخواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اگر در قالب این طرح، لوازم خانگی به فروش رود مطمئنا دوباره همان کالا به بازار برمی گردد، گفت: اگر کسی از این شرکت‌ها با این روش کالا می‌خرد دوباره همان کالا را در بازار ۳۰ درصد پایین‌تر می‌فروشد و کالایی که این گونه خریداری می‌شود نصب نمی‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: