April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۸۴۷
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
0
پرونده ۳۱ فقره قتل در استان همدان با صلح طرفین مختومه شد.
اعدام نشدن 31 قاتل که با کابوس چوبه دار زندگی می کردند
 
رییس کل دادگستری استان همدان گفت: پرونده قضایی مربوط به ۳۱ فقره قتل عمد استان طی ۲ سال گذشته با پیگیری و تلاش‌های انجام شده منجر به صلح و سازش طرفین و مختومه شدن طرح دعاوی شده است.
 
«محمدرضا عدالتخواه» در جمع مردم شهر مهاجران با بیان اینکه کمیته معتذرین در کلانتری ها، دادگاه‌ها و زندان‌ها تشکیل شده است، افزود: هفت هزار و ۱۰۶ نفر از ابتدای فعالیت کمیته معتذرین تا کنون (۱۱ ماه گذشته) از شاکیان عذرخواهی کرده اند که عذر پنج هزار و ۱۱۴ نفر پذیرفته شده است.

۳۱ قاتل اعدامی بخشیده شدند
 
وی گفت: همچنین در این ارتباط ۳۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مجازات جنبه خصوصی و ۱۱ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان جنبه عمومی جرم نیز در استان همدان بخشیده شده است.

رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات البین را عمل خداپسندانه‌ای دانست که دین مبین اسلام بر آن تأکید دارد، اظهار داشت: در مسائل جرم شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت خواهی مجرم از عمل ناپسند خود می‌تواند کینه‌ها و خصومت‌ها را برطرف سازد.

به گفته وی، ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد در راستای محقق شدن اصلاح ذات البین با همکاری اقشار مختلف جامعه تشکیل شده است.
 
منبع: رکنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: