کد خبر: ۳۵۸۹۰۹
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
0
روز گذشته قانونی که بیت کوین را به پول قانونی در السالوادور تبدیل می کند، به مرحله اجرا در آمد. بسیاری جشن گرفتند و این روز را “روز بیت کوین” نامیدند.

عیش بیت کوین طیش شد

متأسفانه، این ضیافت کوتاه مدت بود، زیرا بازار با بستن چند کندل قرمز تهاجمی ریزش کرد و BTC در کمتر از دو ساعت بیش از ۷ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق مجموع ضرر‌های روزانه این ارز را به بیش از ۱۰۰۰۰ دلار رساند و آن را به بدترین روز بیت کوین (از نظر قیمت) از روز ۲۹ اردیبهشت تبدیل کرد.

با وجود اندک بهبودی که پس از آن در وضعیت بیت کوین حاصل شد، در حال حاضر این ارز با قیمتی در حدود ۴۵ هزار دلار معامله می‌شود که همچنان با بالاترین قیمت دیروز یعنی حدود ۵۳ هزار دلار فاصله زیادی دارد. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین زیر سطح حمایتی اصلی ۴۶ هزار دلار معامله می‌شود.

همانند همیشه، کل بازار کریپتو در پی سقوط بیت کوین سقوط کرد. این امر منجر به از دست رفتن حدود ۳۳۰ میلیارد دلار از سرمایه این بازار شد.

تمام ۱۰ ارز برتر بازار در حال حاضر در نمودار‌های روزانه و هفتگی قرمز رنگ هستند، به استثنای سولانا، که با وجود کاهش قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، در طی یک هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش قیمت داشته است.
 

در مقابل، تتا (THETA) بیشترین ضرر را از بین ۱۰۰ ارز برتر بازار نشان داده است. این ارز در تایم فریم روزانه حدود ۳۱ درصد کاهش یافته است. پس از آن نیز QTUM و Filecoin در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

علیرغم حمام خون دیروز، برخی از ارز‌های رمزنگاری شده همچنان جایگاه خود را حفظ کرده اند. در حقیقت، ALGO بر خلاف سایر ارز‌های امروز حدود ۱۲% رشد کرده و به حدود ۱۰ دلار رسیده است.

در هر صورت، سرمایه گذاران باید با هوشیاری کامل برای نوسانات بیشتر در روز‌های آینده آمادگی داشته باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: