April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۹۲۶
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
0
در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۹۴۸ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد قرار گرفت.
بورس تهران هفته را چگونه به پایان رساند؟
 
 
شاخص کل بورس تهران، امروز هفدهم شهریور ماه در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۹۴۱ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۹۴۸ واحد روی پله یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «کچاد» و «نوری» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سپید»، «شستا» و «ولکار» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۷۴۷ واحد، روی پله ۴۶۶ هزار و ۹۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۰۲ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۷۶۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون سهم به ارزش هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس
نماد‌های شستا، کچاد و نوری به ترتیب با ۱۸۰۶.۴۶، ۴۰۱.۴۸، ۳۳۰.۰۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد برکت، اپال و همراه با ۲۸۳.۵۷، ۲۷۹.۳۷ و ۲۷۰.۷۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس
نماد‌های بپاس، فرابورس و شگویا به ترتیب با ۱۲۵.۴۷، ۱۶.۴۶ و ۱۴.۵۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. مارون، وسپهر و دماوند، با ۲۳.۰۸، ۱۰.۸۸ و ۶.۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس
امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان به خود اختصاص داد. فلزات اساسی، فرآورده نفتی و مواد دارویی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های بکاب، کنور و فمراد بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کدما، غشان و دامین بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
نماد‌های مدیریت، وسبحان و زماهان بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های سپیدار، اعتلا و زکشت بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های پارند، کمند و فمراد و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ددامح، وسخراج و کارین در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های مدیریت، اراد۹۰ و سپیدار و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، اعتماد واعتماد در فرابورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس
نماد‌های پارند ۲، کمند ۲ و خساپا بیشترین حجم معامله و نماد‌های کمند، شستا و پالایش بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص هفته کاری خود را با با رشد به پایان رساند
همچنین نماد‌های دی، وهامون و کرمان بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۶۴۴، اراد ۵۴۴ و اراد ۴۹۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.
 
منبع: گسترش نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: