تحلیل دلار در ۲۰ شهریور ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۵۸۹۸۵
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
0
با توجه به ریزش‌های گذشته‌ای که دلار از قیمت ۳۲ هزار تومان آغاز کرد، چندین بار به محدوده ۲۰ هزار تومان رسید، ولی توان گذر از این محدوده را نداشت و نتوانست زیر این قیمت تثبیت شود.
.........
با توجه به ریزش‌های گذشته‌ای که دلار از قیمت ۳۲ هزار تومان آغاز کرد، چندین بار به محدوده ۲۰ هزار تومان رسید، ولی توان گذر از این محدوده را نداشت و نتوانست زیر این قیمت تثبیت شود.

بیاییم به چرایی آن بپردازیم. چرا دلار زیر ۲۰ هزار تومان تثبیت نشد و چرا دولت روحانی نتوانست دلار را در قیمتی پایین نگه دارد؟

از نگاه سرمایه گذاران و افرادی که سرمایه‌های کلانی در دست دارند، زیر ساخت کشور از منظر اقتصادی به گونه‌ای نیست که ثبات داشته باشد و نمی‌تواند به صورت بلند مدت دلار در محدوده‌ی زیر ۲۰ هزار تومان باقی بماند.

شاید از خودتان بپرسید تعیین کننده‌ی قیمت دلار چه اشخاص یا گروه‌هایی هستند؟ آیا بانک مرکزی یا دولت تعیین کننده قیمت دلار است؟

اگر این ارگان‌ها تعیین کننده هستند پس باید نرخ دلار ما خیلی پایین تراز این باشد. با همین یک جمله باید متوجه شده باشید که تعیین نرخ دلار توسط پول انجام میشود و سرمایه گذاران هستند که تصمیم می‌گیرند در دلار سرمایه گذاری کنند یا سایر دارایی ها.

پس سرمایه گذارارن فضای دلار را کم ریسک دیدند و با سرمایه گذاری در این ارز، از ریزش بیشتر آن جلوگیری کردند.
با روی کارآمدن دولت ابراهیم رئیسی، تقریبا برای اکثر سرمایه گذاران این موضوع روشن شد که رئیس جمهور فعلی تلاشی برای توافق با غرب و احیای برجام نخواهد داشت و احتمالا فروش نفت به همین مقدار خواهند ماند و صادرات هم قوت زیادی نخواهد گرفت و ورود ارز هم به کشور نخواهیم داشت.

حالا در این نقطه دلار آرام آرام رشد خود را شروع می‌کند و قیمت‌های ۲۵ هزار تومان را به خود می‌بیند.

حالا دلار به دنبال محرکی دیگر می‌گردد و طالبان شهر به شهر در حال پیشروی در افغانستان است و پرچم خود را در سراسر افغانستان به نمایش درمی آورد و درنهایت طالبان افغانستان را اشغال می‌کند و ریسک منطقه را افزایش می‌دهد. صادرات ایران به افغانستان در فاز شک قرار دارد و مشخص نیست کمیت ورود ارز به ایران با وجود طالبان به چه شکلی تغییر خواهد کرد.

روند رو به رشد دلار با دلایل بود و همه‌ی این مسائل و مهم‌تر از همه عدم وجود ساختار اقتصادی در کشورمان کمک کرد تا دلار روز به روز از قیمت‌های قبلی خود پیشی بگیرد و مقاومت‌های خود را بشکند.

حالا از نگاه تکنیکال اگر به روند دلار نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که محدوده سختی را پشت سر گذاشته و با شکست این محدوده‌ی ۲۶ هزار تومانی، راهی هدف‌های بالاتر شده است.

بعد از گذر از محدوده ۲۸ هزار تومان، حالا دلار با قیمت‌های محدوده ۲۸ هزار تومان دست و پنجه نرم می‌کند. اگر این محدوده شکسته شود منتظر دلار ۳۰ هزار تومانی باشید.
 
.........
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: