کد خبر: ۳۵۹۰۱۷
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
0
فرمانده انتظامی خراسان رضوی از مهر و موم یک مرکز غیر مجاز جراحی و سقط جنین در مشهد خبر داد.
پاتک پلیس به مرکز سقط جنین در مشهد
سردار کاظم تقوی اظهار داشت: با شناسایی صفحاتی اینستاگرامی که اقدام به فروش و مشاوره دارو‌های سقط جنین و همچنین انجام اعمال جراحی نظیر برداشتن پف پشت چشم، کاشت مو، ابرو، مژه و سقط جنین می‌کردند اقدامات اولیه برای مقابله با متهمان آغاز شد.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته مشخص شد گرداننده صفحات مدنظر در حوزه قضایی خراسان رضوی است که در این راستا طی مکاتبه با دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد مستندات مرتبط با فعالیت مجرمان استخراج و با تشکیل سه تیم عملیاتی، دستگیری مجرمان این حوزه به صورت ویژه در دستور کار عملیات ویژه پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پس از بررسی سرنخ‌های اولیه و با استفاده از ترفند‌های پلیسی در فضای مجازی گردانندگان اصلی صفحات اینستاگرامی یاد شده شناخته شدند و آدرس محل انجام عمل جراحی و در اصطلاح مطب دکتر آن‌ها به دست آمد که واحدی مسکونی در یکی از ساختمان‌های نیمه اداری در مشهد بود.

پلمب مرکز غیر مجاز سقط جنین در مشهد
تقوی افزود: با هماهنگی مقام قضایی و با حضور نماینده سازمان غذا و دارو و مرکز بهداشت و نماینده معاونت درمان استان و نماینده پلیس اماکن عمومی پس از حصول اطمینان کامل از حضور افراد مورد نظر فعال در موضوع سقط جنین در آن واحد مسکونی ۲ زن به همراه یک پزشک بیهوشی دستگیر شدند که به محض مشاهده پلیس در صحنه جرم به تخلف خود اقرار کردند.

وی ادامه داد: متهمان اصلی ۲ زن با مدارک کارشناسی و کاردانی مامایی بودند که به صورت کاملا غیرقانونی در محلی مسکونی و بدون مجوز علاوه بر فروش دارو‌های مرتبط با سقط جنین، جراحی‌های متعدد نیز انجام می‌دادند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: مقدار قابل توجهی از دارو‌های کمیاب بیمارستانی و تعدادی قرص کمیاب به همراه مواد بیهوشی از محل ارتکاب جرم این افراد کشف و ضبط و بقیه دارو‌ها و وسایل مرتبط با جرم با هماهنگی با مرجع قضایی برای بررسی‌های دقیق‌تر مهر و موم شد و تجهیزات به دست آمده از آن‌ها برای بررسی کامل به آزمایشگاه تحویل داده شد.

تقوی افزود: شهروندان برای ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار کنند تا از خدمات فوری سایبری کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند گردند و یا با مراجعه به آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از به روزترین اخبار و حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.
 
منبع: رکنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: