کد خبر: ۳۵۹۰۴۸
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
0
فرمانده انتظامی استان یزد از شناسایی و دستگیری متهمانی خبر داد که با شگرد دریافت بیعانه در خصوص اجاره خانه اقدام به کلاهبرداری بیش از ۸۰ نفر در سطح کشور کرده بودند.
کلاهبرداری با شگرد اجاره خانه
سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در تشریح این خبر گفت: با توجه به مراجعه چندین شاکی به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها در سایت دیوار تحت عنوان پرداخت بیعانه برای اجاره منزل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبرداری صورت گرفته بیان داشتند که فردی با درج آگهی با قیمت وسوسه انگیز اجاره منزل مسکونی در سایت دیوار مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت بیعانه تقاضا کرده که پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و دیگر پاسخگو نبوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان پس از انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی توانستند عاملان کلاهبردار را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی آن‌ها را در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کنند.

بهدانی فرد افزود: متهمان که یک زوج میانسال بودند پس از مواجه شدن با مستندات پرونده لب به اعتراف گشوده و اظهار کردند که با گذاشتن آگهی‌های مختلف فروش یا اجاره منزل ویا فروش مبل و یخچال و سایر لوازم منزل در سایت‌های دیوار و شیپور شهر‌های مختلف کشور، اقدام به اخذ بیعانه می‌کرده اند.

پلیس یزد، این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با اظهارات متهمان و بررسی به عمل آمده مشخص شد که متهان این پرونده اقدام به کلاهبرداری از ۸۰ نفر در سطح کشور کرده اند که در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و تحویل مقام قضائی شد.
 
منبع:اقتصاد نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: