کد خبر: ۳۵۹۱۰۸
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
0
سرانه هر نفر (چه بازدیدکننده و چه شرکت کننده) در صنعت نمایشگاهی کشور ما در کمترین حالت حدود ۵۰ متر و در بهترین حالت حدود ۱۰۰ متر است. حال باید بررسی کرد و دید که در شرایط امروزی که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا شده است کدام یک از اماکن پر رفت و آمد و مهم، دارای چنین شرایطی است؟
ظلمی بزرگ به صنعت نمایشگاهی کشور
امروزه مجوز صدور برگزاری رویدادها در شرایطی صادر نمی شود که هیچ رویدادی به صورت عمومی برگزار نمی شود و تمام رویدادها به شکل فوق تخصصی و تخصصی و صرفا منوط به داشتن دعوت نامه برگزار می شوند. تمام این موارد نشان می دهد که در حق صنعت نمایشگاهی کشور ظلم بزرگی شده است و دولتمردان و تصمیم گیران عالی رتبه درک و شناخت درست و جامعی از این صنعت ندارند.
 
نباید فراموش کرد که صنعت نمایشگاهی پیشران رشد اقتصادی در کشورها به شمار می رود. بنگاه های کوچک و متوسط به واسطه این صنعت بزرگ رشد می کنند. ۲۵ درصد فروش کل یک مجموعه در نمایشگاه ها اتفاق می افتد.
 
 
این صنعت پرچمدار تمام صنایع است. این پرچمداری به توسعه فضای کسب و کار کشورها کم می کند. بر اساس آمارها کمترین مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان در صنعت نمایشگاهی بوده است. از طرفی صنایع وابسته به صنعت نمایشگاهی تعداد بسیار بالایی هستند.
 
اینکه تا کنون تصمیم گیری جامعی برای فعالان این صنعت که با احتساب صنایع وابسته حدود ۵ میلیون انسان را در بر می گیرد به عمل نیامده است، بدون شک نشان دهنده ضعف تصمیم گیران و سیاست گذاران است. متاسفانه امروزه تمام مزیت های صنعت نمایشگاهی نادیده گرفته شده در کمال تعجب شاهد تعطیلی تمام رویدادهای نمایشگاهی در کشور هستیم.

صنعت نمایشگاهی امروزه بسیار مظلوم واقع شده است. امیدواریم با روی کار آمدن فراکسیون توسعه زیرساخت های فرهنگیِ، سیاحتی و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی و تلاش و جسارت تمام فعالان نمایشگاهی کشور این ظلم و نادیده گرفتن صنعت نمایشگاهی کشور به پایان برسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: