April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۹۱۷۹
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
0
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بیش از ۳۰۰ شهر در کشور با تنش آبی مواجه بوده که ادامه مدیریت غیر کارشناسی در این حوزه می‌تواند شرایط را بدتر کند.
حسین زهی: بی‌تدبیری برای بحران کم‌آبی شهر‌ها را خالی از سکنه می‌کند
اسماعیل حسین زهی، با اشاره به اقدامات لازم جهت کنترل بحران کم آبی در کشور، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ بحث آب رسانی به روستا‌ها و مناطقی که دچار تنش آبی هستند را پیش بینی کرده است. امروز بیش از ۳۰۰ شهر در سطح کشور با مشکل تنش آبی مواجه هستند. اگر دولت تدبیر جدی در این حوزه نکند حتی شهر‌هایی که دارای جمعیت بالایی هستند به دنبال تنش آبی خالی از سکنه خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز مهم‌ترین مشکل در این حوزه بحث مدیریت منابع آب است. مدیریت صحیحی در خصوص آب‌های مرزی صورت نگرفته و ما یک قانون یکنواخت برای کل کشور پیچیده ایم و امروز کشور‌های همسایه از آب‌های مرزی استفاده کرده و ما نیز کاری نمی‌کنیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این امکان وجود دارد تا بخش قابل توجهی از روستا‌ها از طریق آب‌های مرزی آبرسانی شوند، اما نیازمند مدیریت صحیحی است. دولت و وزارت نیرو باید مدیریت صحیحی در حوزه آب اعمال کنند. در بعضی از مناطق سد‌هایی ساخته شده که متاسفانه آب‌ها در پشت آن‌ها تبخیر می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکلات ما به بحث مدیریت منابع آب باز می‌گردد. در بعضی از مناطق حوزه انتخابیه بنده عمق سفره‌های آب زیرزمینی به حدود ۶ متر رسیده است چراکه بدون مطالعات و کار کارشناسی بر روی رودخانه‌ای که بارندگی در آنجا پایین است سد ساخته شده است. حدود چندین سال است که ما با خشکسالی روبه رو هستیم و بیشتر قنات‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی در حال خشک شدن بوده و برخی از روستا‌ها خالی از سکنه شدند.

وی افزود: نیاز ما اعمال یک مدیریت صحیح در این حوزه می‌باشد. متاسفانه وزارت نیرو در سال‌های گذشته نه تنها تدبیر کارشناسی در این حوزه نداشته بلکه برخی از اقدامات غیرکارشناسی به بدتر شدن شرایط نیز منجر شده که نتیجه آن مهاجرت مردم از روستا‌ها به شهر‌ها شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: