April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۹۱۹۲
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
0
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عدم قرائت گزارش این کمیسیون در خصوص رمزارز‌ها پس از گذشته هفته‌های پیاپی انتقاد کرد.
پورابرهیمی: چرا گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رمز ارز‌ها قرائت نمی‌شود؟
محمدرضا پور ابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: گزارش‌های تخصصی کمیسیون اقتصادی طبق قانون باید در صحن قرائت شود، اما من دلیل عدم قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد موضوع مهم رمزارز‌ها را متوجه نمی‌شوم، چرا که قرائت این گزارش هر هفته به عقب می‌افتد لذا از رئیس و هیأت رئیسه مجلس درخواست پیگیری این امر را دارم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین درخواستمان از دولت این است که با توجه به ضرورت بازگشت به شرایط قبلی در فروش نفت، این امر علیرغم وجود تحریم‌ها، نیازمند اهتمام دولت است لذا از وزیر نفت و رئیس جمهور درخواست دارم به مسئله فروش نفت و کسب درآمد‌های ارزی از این طریق توجه ویژه کنند.

پورابراهیمی در ادامه تاکید کرد: توقف بورس نفت و انرژی و سایر محصولات نفتی که قابلیت عرضه دارند، استمرار پیدا کرده است. آقای وزیر نفت، نخستین اقدام شما باید گشایش در حوزه فروش نفت خام باشد و این فروش را از حالت سنتی خارج کنید تا فروش نفت خام کشور کاملا تخصصی و از طریق بورس انرژی عملیاتی شود.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی، بیان کرد: در رابطه با تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مربوط به قرائت گزارش کمیسیون‌ها در صحن باید بگویم طبق این تبصره، کمیسیون‌ها می‌توانند اگر اصلاحاتی جزئی وجود دارد همراه با گزارش بیاورند، اما متأسفانه رسم شده طرحی را ضمیمه این تبصره می‌کنند و به صحن ارائه می‌دهند، در واقع می‌خواهند مسیر ارائه طرح‌ها و لوایح را دور بزنند که ما این روند را قبول نداریم، لذا اگر پیشنهادی می‌خواهد به همراه گزارش‌ها بیاید باید مسیر لوایح و طرح‌ها را طی کند. مسئله رمزارز‌ها نیز در دستور کار هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار دارد و قرائت خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: