April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
در گفتگو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۵۹۲۱۵
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
0
یک کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: بورس امروز تحت الشعاع اعلام سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بواسطه افت نرخ ارز‌های خارجی، افت ۲.۶۴ درصدی را تجربه کرد.
تاثیر سیاست‌های روز در بازار بورس امروز
مهدی قلی پور، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص وضعیت بورس برای کالایی مثل سیمان و اینکه بورس امروز چگونه و با چه شرایطی روز خود را به پایان رسانده، بیان کرد: تا کنون تولیدات ۵۶ شرکت از ۷۸ شرکت سیمانی در بورس کالا پذیرفته شده و احتمالا مابقی هم در آینده نزدیک پذیرفته شوند.

وی در خصوص شرایط زیر ساخت‌های لازم برای ورود سیمان به بازار بورس توضیح داد: زیرساخت لازم برای عرضه سیمان در بورس کالا فراهم شده است. بعد از پذیرش در بورس کالا، نحوه قیمت گذاری و میزان عرضه در بورس و‌شرایط خرید اهمیت زیادی دارند.

قلی پور اذعان داشت: اگر در تعیین قیمت پایه دخالتی صورت نگیرد، احتمال رشد تقریبا دو‌برابری نرخ محصولات و رشد اهرمی سود شرکت‌های تولید کننده بوجود خواهد آمد.
 
این کارشناس در خصوص دخالت وزارت صمت پیش بینی آینده قیمت بیان کرد: به نظرم مجددا شاهد دخالت وزارت صمت در قیمت سیمان خواهیم بود و نرخ‌ها از نرخ فعلی از درب کارخانه بالاتر خواهند رفت.

قلی پور در خصوص شرایط امروز بورس اظهار کرد: بورس امروز تحت الشعاع اعلام سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بواسطه افت نرخ ارز‌های خارجی، افت ۲.۶۴ درصدی را تجربه کرد. هفته گذشته با اعلام عدم موافقت ایران با این سفر، ریال تضعیف شد، ولی با اخبار جدید روند‌ها معکوس شدند و شرایط در روز‌های آینده بر اساس وضعیت بازار ارز مشخص خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: