کد خبر: ۳۵۹۲۳۴
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
0
یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لکسوس NX ۳۰۰ h با هیوندای توسان TL است.
مقایسه لکسوس NX ۳۰۰ h با پورشه ماکان
یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لکسوس NX ۳۰۰ h با هیوندای توسان TL است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی لکسوس NX ۳۰۰ h:
لکسوس NX ۳۰۰ h، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۹۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده eCVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به چراغ‌های LED مخصوص روز در جلو، صفحه لمسی کنترل صفحه نمایش، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی پشت آمپر، شارژ بدون سیم موبایل، سیستم تشخیص نقطه کور BSM، قابلیت کنترل سیستم‌های خودرو از طریق موبایل، نشان دهنده شتاب جانبی، کروز کنترل با رادار، نورپردازی داخلی، سه حالت رانندگی Eco، Normal و Sport، سیستم ورود بدون کلید، جمع شدن صندلی‌ها به صورت برقی، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت، سقف پانوراما، گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع دوگانه، آینه الکتروکرومیک، حافظه تنظیم صندلی، دوربین عقب، سیستم پیش گیری از برخورد، سنسور باران، سنسور نور، سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم کمکی پارک، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HSA، رینگ‌های ۱۸ اینچی است.

معرفی پورشه ماکان:
پورشه ماکان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۷۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته PDK استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۶.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم اگزوزاسپرت، لوله اگزوز‌های مشکی یا سیلور، سیستم تنظیم ارتفاع، فرمان اسپرت کربن، چوب والنات، چوب لایم اک، گرم کن، سقف شیشه‌ای بزرگ پانارمیک، پرده شیشه سرنشین‌های عقب، گرمکن صندلی جلو و عقب، سرد کن صندلی جلو، قفل مرکزی بدون استفاده ازریموت، کی لس، ایربگ اضافه عقب، سقف جیر، پکیج کامل رادار‌ها، سنسور‌های جلو وعقب، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ ال‌ای دی، سیستم پی دی ال اس پلاس اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله، صندلی ۱۸ حالته اسپرت، مموری دو طرف، رینگ ۲۱ اسپرت کلاسیک مشکی، رینگ ۲۱ توربو دیزاین، هوم لینک، ریموت پارکینگ است.

خودرو
لکسوس NX ۳۰۰ h پورشه ماکان
کشور سازنده
ژاپن
آلمان
سال (طراحی)
۲۰۱۵، ۲۰۱۴
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۴۹۴سی سی ۱۹۸۴سی سی
حداکثر قدرت
۱۹۴ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه ۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۱۰ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه ۳۷۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
eCVT ۷ سرعته PDK
شتاب ۰ تا ۱۰۰،
۹.۳ ثانیه ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۸۰ کیلومتر در ساعت ۲۲۹ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۸۹۶ کیلوگرم ۱۷۷۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۶۳۰ طول، ۱۸۴۴ عرض، ۱۶۴۶ ارتفاع ۴۶۹۱ طول، ۱۹۲۳ عرض، ۱۶۲۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۵۹ میلیمتر ۲۸۰۷ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۶۰ لیتر ۶۵ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵ یورو ۵
استاندارد امنیت
EuroNCAP ۵ EuroNCAP ۵
میزان تولید CO ۲،
۱۲۰ گرم در هر کیلومتر ۱۷۲ گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS، EBD، BA، ESP، ASR، TCS ABS، EBD، ESP، ASR، BAS، TCS
کیسه هوا
۸ کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای
سیستم صوتی
بلوتوث، سیستم Siri برای خواندن و نوشتن پیام‌ها از طریق صوت، نویگیشن، سیستم HomeLink، رادیو HD، ۱۰ بلندگو، ساب ووفر نویگیشن، پی سی ام، مانیتور صندلی‌های عقب

منبع: مشرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: